جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: ما با اصرار به حمایت این دولت ادامه خواهیم داد و مسئولیت شرعی ما پیشگیری است؛ چرا که وضعیت مالی لبنان سخت و پیچیده است، امّا حل آن محال نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشتی در مجتمع سید الاوصیاء منطقه برج البراجنه گفت: ما با اصرار به حمایت این دولت ادامه خواهیم داد و مسئولیت شرعی ما پیشگیری است؛ چرا که وضعیت مالی لبنان سخت و پیچیده است، امّا حل آن محال نیست. نباید زمانی که ما می خواهیم راه حلی اتخاذ کنیم، تسلیم تهدید و فشار صندق های بین المللی و کشور های بزرگ شویم، بلکه باید با حکمت و دور اندیشی و مطابق توانایی خود به روش مناسب تلاش کنیم.

وی افزود: دولت باید یک برنامه کامل اصلاحاتی، اقتصادی و مالی برای حل طراحی کند که منجر به ورشکستگی و فقر در لبنان نشود و بحران دیون نیز باید راه حل هایی برای آن پیدا شود و الان دولت برخی از راه های مناسب را برای این مسئله بررسی می کند و به نفع کشور های بزرگ است که به لبنان کمک کند؛ چرا که با این کار به خودش کمک می کند و بهبود اقتصادی و استقرار سیاسی و امنیتی لبنان برای لبنانی ها، کشور های بزرگ و همگی بهتر است؛ چرا که آشوب و تروریسم برای لبنان، منطقه و کل جهان خطر ساز است.

شیخ قاسم ادامه داد: اگر در لبنان آشوب به پا شود، هیچ کس به نگاه نمی کند، الان این کشور در آرامش  است و همه این را می دانند. ما نمی توانیم عرصه را برای تروریست های تکفیری باز بگذاریم تا به بهانه حمایت اقتصادی و اجتماعی از مردم جولان بدهند، سپس جهان در امنیت باشد، اینطور نیست، از اینجا باید متوجه باشیم که راه حل ها باید قدرت و آینده لبنان را در نظر بگیرد و لبنان را به تحت الحمایگی نکشاند.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: برخی از قدرت های سیاسی که در دولت سابق بوده و مشتاق صندوق بین المللی پول بودند، در اهدافی که برای آن تلا می کردند، شک کردیم. آنها می دانند که افزایش تعرفه "واتساپ" باعث سرنگونی دولت سابق شد و تحرکاتی به وجود آورد که پیامد های آن همچنان ادامه دارد، پس چگونه می توانیم لبنان را به دست صندوق بین المللی پول بسپاریم تا بر افزایش پانزده درصدی مالیات بر ارزش افزوده و افزایش مالیات بنزین، کاهش حقوق بازنشستگی و تعیین مالیات مختلف برای شهروندان نظارت کند.

وی در ادامه بیان داشت: متوجه شدیم همان کسانی که بعد از شکست در عدم اعطای رأی اعتماد به دولت کنونی و متوقف کردن آن به قرار گرفتن زیر دین صندق بین المللی پول دعوت می کنند، می خواهند از طریق صندوق بین المللی پول برای سرنگون کردن دولت، وضعیت اجتماعی را به حالت انفجار برسانند و با این کار هدف خود را در سرنگونی دولتی که در آن حضور نداشتند، محقق سازند. بر شما حرام است که اینگونه فکر کنید، فرزندان شما تحت تأثیر حوادث لبنان قرار دارند، اگر لبنان نجات پیدا کند و وضعیت مالی و اقتصادی آن بهبود یابد، این به سود فرزندان، مناطق و طایفه های شماست. ما در یک کشتی سوار هستیم، اینکه در برابر آن بایستید و بدون دلیل سعی کنید آن را با شکست مواجه کنید، ضرور و زیان آن متوجه همگی خواهد بود.

معاون دبیرکل حزب لله با بیان  اینکه ما با اصرار به حمایت این دولت ادامه خواهیم داد و برای اینکه تصمیمات خود را با شجاعت و عدم تسلیم در برابر تهدید و سوء استفاده انجام دهد، اتخاذ کند، با آن همکاری می کنیم. ما همراه دولتی هستیم که به مسائل نگاه ملی و موضوعی دارد، به دنبال کمک هایی است که منجر به وابستگی نشود و برای تغییرات مالی و اقتصادی مطابق با قدرت تحمل مردم تلاش می کند.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگر سخنان خود به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این بیماری از هیچ کس اجازه نمی گیرد، به صورت پنهانی شیوع پیدا می کند، شخص مبتلا به ویروس بعد از گذشت مدتی متوجه می شود و مشخص نمی شود که ناقل ویروس فرزند، پدر یا دوست یا همسایه فرد بوده است. این یک مشکل حقیقی است که جهان را گرفتار کرده است و تنها مربوط به لبنان نمی شود، امّا ما باید به از روش پزشکی و علمی صحیح مقابله کنیم و این مسئولیت شرعی ماست که بهداشت را رعایت کرده، پیشگیری کنیم و کوتاهی نکنیم؛ چرا که تمامی پزشکان تأکید دارند که این ویروس از نظافت فردی و از فردی که این بیماری را دارد، شروع می شود، لذا باید از مردم دور و به مدت پانزده روز در غرنطینه باشد تا بهبود یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha