سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
الشيخ نعيم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: امروز توفیقات الهی زیادی در پیروزی های محور مقاومت دیده می شود و این پیروزی توسط محور مقاومت از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق، یمن، ایران و هر منطقه ای که در آن روح مقاومت، استقلال و رغبت به عدم سرسپردگی به آمریکا و اسرائیل وجود دارد، تحقق یافته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله لبنان در نشستی سیاسی در مجتمع امام رضا (ع) در محله السلم گفت: امروز توفیقات الهی زیادی در پیروزی های محور مقاومت دیده می شود و این پیروزی توسط محور مقاومت از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق، یمن، ایران و هر منطقه ای که در آن روح مقاومت، استقلال و رغبت به عدم سرسپردگی به آمریکا و اسرائیل وجود دارد، تحقق یافته است و خداوند متعال باعث پیروزی های متنوعی می شود.

ایران همچنان مقتدر و تأثیر گذار است

وی اشاره کرد: ایران در جنگ ویرانگر عراق هشت سال پایداری کرد و روی پای خود ایستاد و اکنون جمهوری اسلامی ایران بعد از چهل و یک سال همچنان با اقتدار و تأثیر گذار است و آینده نسل های خود را می سازد.

قدرت حزب الله باعث بازدارندگی اسرائیل شده است

شیخ قاسم تصریح کرد: حزب الله در لبنان دستاورد بزرگی را محقق سازد که از زمان اشغالگری رژِم اسرائیل در منطقه از اوایل قرن گذشته و در قرن بیستم، اسرائیل در سال ۲۰۰۰میلادی با خواری و ذلّت از لبنان خارج شد و پیروزی بزرگ حاصل شد، سپس بعد از آن اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه شکست خورد و این رژیم امروز به خاطر قدرت حزب الله هراسان است و این تنها به خاطر قدرت سلاح نیست، بلکه به خاطر قدرت اراده و تصمیم گیری آزادی است که تسلیم در برابر اسرائیل را نمی پذیرد.

فلسطینی ها تسلیم معامله قرن نشدند

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: فلسطینی ها توانستند موفق شوند و این موفقیت مقاومت را دوباره شعله ور کرد و این ملت جانفشانی های بزرگی داشته و تعدادی از جنگ هایی که علیه غزه انجام گرفت، به شکست انجامید و همچنان این ملت مقاومت و ایستادگی می کند.

شیخ قاسم ادامه داد: دونالد ترامپ اخیراً با رونمایی از معامله قرن گمان کرد که می تواند فلسطینی ها را تسلیم آن کند، امّا فلسطینی ها با آن مخالفت کرده و موجب کاهش یافتن قدرت آمریکا در سطح جهان شد و همزمان ملت فلسطین ثابت کردند که شایسته زندگی، آزادی سرزمین و این پیروزی بزرگ را دارند.

سوریه پایدار و در محور مقاومت مؤثر خواهد ماند

 عضو ارشد حزب الله به اوضاع سوریه پرداخت و گفت: جنگ سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد و آنان انتظار داشتند که بتوانند سوریه را طی سه ماه سرنگون کنند، سپس تا شش ماه تمدید کردند و اکنون بعد از گذشت شش سال، سوریه پایدار و با استقامت است و بسیاری از اراضی خود را آزاد کرده است. به خواست خداوند آینده برای ملت و رهبری سوریه خواهد بود و سوریه علی رغم اجتماع کشور های جهان علیه آن، پایدار و در محور مقاومت مؤثر خواهد ماند.

عراقی ها داعش را با کمک حشد الشعبی، مرجعیت و ارتش شکست دادند

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: عراق به خاطر داعش و جریان تکفیری رو به نابودی بود، امّا عراقی ها با کمک حشد الشعبی، مرجعیت، ارتش و نیروهای خود توانستند این پروژه را با شکست مواجه کرده و آن را سرنگون کنند.

در نهایت ملت یمن به پیروزی خواهد رسید

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه یمن فقیر امّا عزتمند است و در برابر متجاوزان سعودی، آمریکایی و تمامی مستکبران جهان ایستاد، گفت: اگر این جنگ سال های بیشتری ادامه داشته باشد، در نهایت ملت یمن به پیروزی خواهد رسید. این امکان ندارد که ملت یمن با این همه جانفشانی، اراده و عزّت شکست بخورد.

بزرگترین دستاوردی که در منطقه محقق ساختیم، شکست داعش است

وی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگترین دستاوردی که در منطقه محقق ساختیم، شکست داعش است، افزود: داعش تنها حضور نظامی نداشت، بلکه در عرصه ی فرهنگ نیز ورود پیدا کرد به گونه ای که ممکن بود فرهنگ و اندیشه تمامی منطقه را به اسم اسلام به سمت انحراف بکشاند. الحمدلله پروژه تربیت خطرساز برای کودکان و نسل های آینده را نابود کردیم و مانع مخدوش شدن چهره اسلام شدیم و توانستیم شکوه و درخشندگی و قدرت حضور و تأثیر گذاری اسلام را به آن بازگردانیم.

امروز مقاومت و محور مقاومت علی رغم تحریم ها و چالش ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد

شیخ قاسم بیان داشت: امروز مقاومت و محور مقاومت علی رغم سختی ها، تحریم ها و چالش ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و این وضعیت با وجود قدرت های متجاوز و ستمگر در سطح جهان طبیعی ست، امّا خداوند متعال به ما وعده داده که { یا أیها الذین آمنوا إن تنصروا الله ینصرکم ویثبت أقدامکم } و ما در کنار این وعده الهی هستیم.

سیاسی کردن کرونا، اقدامی غیر اخلاقی است

معاون دبیرکل حزب الله در قسمت دیگر سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: ویروس کرونا از چین به جهان شیوع پیدا کرده است و معمولاً به هنگام بیماری مردم باید با هم همبستگی داشته و بیماران را کمک کنند و وزارت بهداشت برای پیشگیری و درمان وارد عمل شود.

وی ادامه داد: الحمد لله وزیر بهداشت لبنان به همراه کارکنان این وزارت اقدماتی در جهت پیشگیری و درمان این بیماری انجام داده اند که در کاهش شیوع ویروس کرونا یا جلوگیری از شیوع بیماری از راه هایی که ممکن است که لبنان وارد شود، کمک می کند و این یک دستاورد است.

شیخ قاسم تصریح کرد: برخی تلاش می کنند که ویروس کرونا را سیاسی کنند؛ برادرم سیاسی کردن کرونا اقدامی غیر اخلاقی و از کمترین حد انسانیت و وجدان به دور است. ما می دانیم که دو نفر که در محله یا خیابان یا هر جای دیگر با هم درگیر می شوند، زمانی که یکی از آنان دچار بلا یا مشکلی شود، دیگری می آید به او کمک و دلجویی می دهد و اختلافات را کنار می گذارد، امّا الان برخی می آیند و بر موج بیماری که نیاز به همبستگی و درمان دارد، سوار شده تا موضع گیری های سیاسی خود را توجیه کرده که این اقدامی غیر اخلاقی است.

ما تسلیم صندوق بین المللی پول نمی شویم

وی افزود: امروز در لبنان بحران اقتصادی، مالی و اجتماعی بسیار سخت و شدیدی وجود دارد و این نتیجه تراکم این بحران طی سی سال است که برای حل و فصل نیازمند زمان است. ما نمی پذیریم که برای حل این بحران در برابر ابزار های استکباری تسلیم شویم؛ یعنی تسلیم در برابر صندوق بین المللی پول برای مدیریت بحران را قبول نمی کنیم، بله مانعی برای ارائه مشورت نیست و این کاری است که دولت لبنان انجام می دهد.

شیخ قاسم تأکید کرد: دولت این امکان را دارد که برنامه ریزی کند و اقدامات سازنده ای برای حل بحران نقدی و مالی انجام دهد. ما نیازمند یک طرح اصلاحگرانه مالی، اقتصادی و اجتماعی زماندار و راهبردی هستیم. ان شاء الله دولت این کار را انجام خواهد داد و نتایج آن حاصل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha