جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سهیل داورزنی

حوزه/ سهیل داورزنی چند روز پیش به علت فوت پدر به ایران سفر کرد و قبل از ممنوعیت سفر از ایران به عراق به نجف اشرف بازگشت و هنگام بازگشت به بیماری خود پی برد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه دو وز پیش خبر ابتلای یکی از طلاب ایرانی به نام سهیل امیری داورزنی مشغول به تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف در رسانه های عراقی منتشر شد.

این طلبه که در مدرسه شیخ طوسی نجف تحصیل می کرد روز یکشنبه با علائم سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه می کند که پزشکان به علت مشکوک بودن به ابتلا به ویروس کرونا از وی تست کرونا می گیرند و در نهایت این طلبه با انتشار یک توئیت از مثبت بودن پاسخ آزمایش خود خبر داد.

سهیل داورزنی چند روز پیش به علت فوت پدر به ایران سفر کرد و قبل از ممنوعیت سفر از ایران به عراق به نجف اشرف بازگشت و هنگام بازگشت به بیماری خود پی برد.

پس از انتشار خبر ابتلای وی به ویروس کرونا گروهی از کادر پزشکی عراق با اعزام به این مدرسه شیخ طوسی نجف به شست و شوی مدرسه با مواد شیمیایی و قرنطینه موقت آن اقدام کردند و هم اکنون چند نفر از دوستان سهیل داورزنی که با وی در تماس بوده اند در قرنطینه به سر می برند.

این اقدام وزارت بهداشت عراق نیز با اعتراض دوستان و بستگان این طلاب عراقی روبرو شده است، اما وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که چاره ای جز قرنطینه موقت این افراد ندارد.

کندی مدیر کل بهداشت نجف در اظهاراتی همچنین مدعی شده است که این طلبه ایرانی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در عراق است.

تازه ترین خبر در مورد سهیل امیری حاکی از آن است که وی روز گذشته (سه شنبه) از نجف به ایران منتقل شده است.

مدیریت اداره بهداشت نجف اشرف در این زمینه اعلام کرد پس از هماهنگی های صورت گرفته میان وزارت بهداشت عراق و کنسولگری ایران و موافقت سازمان بهداشت جهانی، شهروند ایرانی مبتلا به ویروس کرونا پس از دو روز بستری در بیمارستان حکیم نجف اشرف به وسیله آمبولانس ویژه از این بیمارستان به ایران منتقل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha