شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم طی سخنانی با بیان اینکه حزب الله در برابر فشار های اقتصادی و مافع آمریکا و اسرائیل کوتاه نمی آید، اشاره کرد: مقاومت برای دفاع از لبنان و واکنش به هرگونه اقدام تجاوزکارانه صهیونیستی آماده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با رادیو "النور" گفت: بحران هایی که اکنون لبنان در آن به سر می برد، نتیجه سیاست های  دولت های گذشته است. دولت کنونی از راه های مختلف برای حل این بحران ها استفاده می کند تا به نتیجه ای بهتر برسد، لذا باید به آن فرصت داد.

وی با بیان اینکه رئیس بانک لبنان مسئول وضعیت کنونی است، امّا او تنها نیست، گفت: موضع حزب الله در خصوص موضوع رئیس بانک این است که باید  مسئله بانک مرکزی در داخل دولت بررسی شود، نه در رسانه ها تا اینکه یک تصمیم مناسب بر اساس مقدم دانستن منافع کشور بر هر چیز دیگر در همین چارچوب گرفته شود.

شیخ قاسم تصریح کرد: اینکه قیمت دلار افزایش یافته یعنی اینکه اشتباهات زیادی رخ داده و عملکرد بانک لبنان منفی بوده و در نتیجه به این وضعیت گرفتار شدیم، لذا پیگیری این مسئله باید با تشخیص دلیل آن و تلاش برای اصلاح این وضعیت همراه باشد.

اگر طرح اقتصادی دولت تصویب شود، شاهد حل بحران ها خواهیم بود

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: طرح اقتصادی دولت بزرگ و مفصل است و اگر به همراه برنامه های بیشتر و کامل کننده تصویب شود، در این صورت شاهد آغاز حل بحران ها خواهیم بود و هر کس با آن مخالفت کند، مشکل از اوست. ما از پیش نویس این طرح مطلع شدیم و در خصوص برخی از بند های آن نظراتی داریم و دولت آن را مورد بررسی قرار داده و در خصوص آن تصمیم خواهد گرفت. ما اصولاً با خصوصی سازی موافق نیستیم، امّا مشارکت در برخی امور سودمند است که ما آن را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده و آن را رد کرده و وقتش با ان موافقت می کنیم.

حزب الله یک طرح اقتصادی اجتماعی کاملی دارد

شیخ قاسم افزود: حزب الله یک طرح اقتصادی اجتماعی کاملی دارد که تا آن را مورد بحث و بررسی قرار ندهد، مطرح نخواهد کرد. این طرح مرجع ما خواهد بود که از طریق آن دیدگاه خود را در داخل دولت بیان می کنیم.

دولت لبنان قدرتمند، ثابت و منسجم است

وی با بیان اینکه برخی طرف های لبنانی به دنبال سرنگونی دولت هستند، امّا امکانات و شرایط موجود اجازه رسیدن به این هدف را به آنان نمی دهد، تأکید کرد: دولت قدرتمند، ثابت و منسجم است و گام های عملی را برای قرار دادن کشور در مسیر صحیح برداشته است. نباید دستاورد های دولت را در مقابله با ویروس کرونا دست کم و بی ارزش خواند.

عضو ارشد حزب الله در ادامه با اشاره به اینکه حزب الله از دولت قدرتمند و کارآمدی که از طرح اصلاحاتی و نجات بخش فراگیر برخوردار است حمایت می کند و این همان چیزی است که حزب الله در مجلس نمایندگان و دولت پیگیر آن است، افزود: اینکه حزب الله را مسئول حوادث لبنان می دانند، مسئله ای غیر واقعی و دور از حقیقت است. حزب الله به حملاتی که علیه آن انجام گرفت، هرگز پاسخ نداد؛ چرا که چرا که این حزب علاقه مند است به خاطر کشور کار کند و به دنبال منافع سیاسی نیست. تلاش هایی که برای فتنه انگیزی در داخل انجام گرفت، به شکست انجامید.

شیخ قاسم در خصوص مبارزه با فساد گفت: این نبرد دارای ابزاری است، همچنان که انجام اصلاحات نیز دارای گام های عملی است. تنها حزب الله در این زمینه مسئول نیست و تمام تلاش خود را برای آن به کار می گیرد.

مقاومت برای دفاع از لبنان و واکنش به تجاوز اسرائیل آماده است

وی در بخش دیگر گفتگو یاد آور شد: پیروزی سال ۲۰۰۰ میلادی نتایج بسیار بزرگی در پی داشت و باعث شد لبنان آزادی، استقلال و سلامت خود را به دست آورد. مقاومت برای دفاع از لبنان و واکنش به هرگونه اقدام تجاوزکارانه صهیونیستی آماده است.

دیگر زیر گیوتین دشمن صهیونیستی نیستیم

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: این پیروزی نتایجی بزرگی به همراه داشت، حتی برای کسانی که نمی خواهند به این پیروزی اعتراف کنند. ما به درک رسیدیم که دیگر زیر گیوتین دشمن صهیونیستی نیستیم. اسرائیل کاملاً می داند که در نوار مرزی چه اتفاقی افتاد و چه کسی مسئول حوادثی است که آنجا رخ داده است. همین که دشمن پیام این حوادث را بفهمد، کافی است.

حزب الله در برابر فشار های اقتصادی کوتاه نمی آید

شیخ قاسم افزود: آمریکا و اسرائیل هر سلاحی که مهیا می کنند، آن را علیه دشمنان خود استفاده خواهند کرد و من آنان از ایجاد هرج و مرج در داخل لبنان بریء نمی دانم و حزب الله در برابر فشار های اقتصادی و منافع آنان کوتاه نمی آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha