پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سماحةالشیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم با تأکید بر تشکیل هر چه زودتر دولت جدید، گفت: هرگونه عدم همکاری با نخست وزیر جدید، لبنان را به خلأ بر می گرداند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی گفت: لبنان دیگر تحمل مشکلات بحران و مشکلات بیشتر را ندارد و همگی می دانند که برای نجات کشور باید دولتی تشکیل شود که بتواند اصلاحات را اجرایی و بحران اقتصادی و اجتماعی را حل کند و با فساد مبارزه و برای بازگشت اموال به غارت رفته تلاش نماید.

وی افزود: مرحله انتخاب نخست وزیر به پایان رسید و "حسان دیاب" به تشکیل دولت جدید مأمور شد، لذا باید زمینه را برای تشکیل دولت تسهیل کرد؛ چرا که هرگونه تلاش برای ایجاد مانع بر مقابل تشکیل دولت، لبنان را به خلأ بر می گرداند و این به نفع کشور نیست.

شیخ قاسم تصریح کرد: "حسان دیاب" برای تشکیل دولت در نزدیک ترین وقت ممکن بسیار تلاش می کند، امّا این طبیعی است که نیاز به وقت بیشتری داشته باشد تا در سطوح سیاسی و مردمی ارتباط برقرار کند.

معاون دبیرکل حزب الله بیان داشت: عجیب است که برخی برای "دیاب" روز شماری می کنند، امّا پیشتر با گذشت ماه ها به خاطر منافع شخصی خود حرفی نمی زدند.

 شیخ قاسم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه این حق و مسئولیت نخست وزیر است که با طیف های اجتماعی و سیاسی لبنان مشورت کند و مسئول عدم مشارکت برخی در تشکیل دولت نیست، گفت: آنها مسئول عدم مشارکت خود هستند و حسان دیاب مسئول معرفی دولت به مجلس نمایندگان است.

عضو ارشد حزب الله تأکید کرد: اگر گزینه پیش رو، تشکیل دولت یا متوقف کردن آن باشد، ما با دولت هستیم، اگر انتخاب میان آشوب و آغاز حل بحران باشد، ما با حل بحران هستیم. اگر انتخاب میان دولت رسیدگی به امور که به امور کشور و مشکلات آن رسیدگی نمی کند و دولت اصلاحات و حل مشکلات باشد، ما با گزینه دوم هستیم. اگر انتخاب میان سوء استفاده سیاسی برای افزایش گرسنگی و تعداد بیکاران و کاهش درد و رنج مردم باشد، ما با گزینه دوم هستیم.

وی در پایان اشاره کرد: یادآوری این مسئله ضروری است که پرونده فساد و اموال به غارت رفته به عهده دستگاه قضائیه و بانک لبنان است و باید پیوسته پیگیری شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha