پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه نماز جمعه این هفته بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید تاکید کرده و گفتند: دولت باید بندهای طرح اصلاحات را اجرا کرده و به مطالبات مردم پاسخ دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه نماز جمعه این هفته بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید تاکید کرده و گفتند: دولت باید بندهای طرح اصلاحات را اجرا کرده و به مطالبات مردم پاسخ دهد.

سید فضل الله: نباید مطالبات مردم ضایع شود

حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه نباید مطالبات مردم ضایع گردد و تلاش های آنان بی نتیجه بماند، از معترضان خواست به تصمیم خود متمسک بوده و آن را به نفع کسی مصادره نکنند.

وی با اشاره به اینکه برخی در کمین هستند تا از تظاهرات برای منافع و برنامه های خاص خود استفاده کنند، از جناح های سیاسی خواست تعامل و شیوه خود را در خصوص مطالبات مردم تغییر دهند و دست از وعده و وعید دادن بردارند.

سید فضل الله تصریح کرد: شاید تشکیل دولت جدید لبنان میزان جدّیت این جناح های سیاسی را در تعامل با مطالبات مردم، کاهش رنج ها و مشکلات و حل بحران های کشور آشکار کند.

شیخ خطیب خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان شد

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه خواستار تسریع در تشکیل دولت نجات ملی شد و گفت: دولت باید بند های طرح اصلاحات را اجرا کرده و به مطالبات مردم در استقرار معیشتی و امنیت اجتماعی پاسخ دهد.

 وی از اینکه تظاهرات مردمی به ابزاری در دست منفعت طلبان و سودجویانی که مسیر جنبش را منحرف کرده و از رنج ها، درد ها و مطالبات به حق مردم سوء استفاده می کنند، قرار گیرد ابراز تأسف کرد.

شیخ خطیب از اقدام ارتش در بازگشایی راه ها و کنار زدن موانع قدردانی کرد و آن را گامی مثبت در جهت آرام کردن آشوب دانست.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعی معترضان را به وحدت، همبستگی و همکاری برای خارج کردن لبنان از بحران و دوری از اختلافات طایفه ای و فتنه مذهبی دعوت کرد.

شیخ دعموش: آنچه از طریق جنگ و تحریم محقق نساختید، از طریق سوء استفاده از درد مردم نخواهید توانست

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه جمعه اشاره کرد: حوادث دو هفته گذشته نتیجه طبیعی بحران های اقتصادی و مالی، ناتوانی دولت های متوالی در حل بحران ها، استمرار فساد و غارت اموال است.

وی افزود: بسیاری از خواسته ها و شعارهایی که در تظاهرات مطرح می شود بر حق بوده و خواسته ما و تمامی مردم لبنان نیز هست، امّا برخی جریان ها تلاش می کنند، این جنبش مردمی را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و آن را به یک شورش سیاسی با هدف ضربه زدن به مقاومت تبدیل کنند.

نایب رئیس شورای اجرایی تاکید کرد: آنچه را از طریق جنگ ها، فشار های سیاسی و تحریم ها نتواستید محقق کنید، هرگز از طریق سوء استفاده از درد ها و فقر مردم و تعطیل کردن زندگی آنان نخواهید توانست تحقق ببخشید.

شیخ دعموش دعوت به سرنگونی نظام سیاسی و هدف قرار دادن مقاومت را مشکوک و توطئه علیه معترضان دانست و گفت: این دعوت ها، مطالبات حقیقی را مصادره کرده و کشور را به آشوب می کشاند.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: ما دنبال سرنگونی نظام و حکومت نیستیم، بلکه خواهان تشکیل دولت عادلانه ای هستیم که اصلاحات را اجرا و از کشور حمایت کند.

شیخ قطان: دولت از مسئولیت خود در مقابله با وضعیت اقتصادی شانه خالی کرد

شیخ احمد قطان رئیس جمعیت "قولنا و العمل" لبنان در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه دولت لبنان از مسئولیت خود در مقابله با وضعیت دشوار اقتصادی که لبنانی ها از آن رنج می برند، شانه خالی کرده است، امیدوار بودیم که این دولت بماند و طرح اصلاحاتی را اجرایی کند.

وی خطاب به لبنانی ها گفت: امنیت و استقرار لبنان را حفظ کنید که لبنان بدون آن هیچ ارزشی ندارد و این مسئله خط قرمز ماست، لذا باید از مؤسسات امنیتی و نظامی و تمامی نهاد های حکومتی محافظت شود.

شیخ قطان از رهبران سیاسی خواست برای تشکیل دولتی که اوضاع اقتصادی لبنان را سر و سامان بخشد، شتاب کنند و به آرمان های ملت آزاد و محروم لبنان توجه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha