پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه لبنان تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران را محور سخنان خود قرار داده،‌ اشاره کردند: آمریکا فشار خود را علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش داده تا مانع گسترش قدرت و پیشرفت ایران شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه لبنان تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران را محور سخنان خود قرار داده و گفتند : آمریکا فشار خود را علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق تحریم های اقتصادی افزایش داده تا مانع گسترش قدرت و پیشرفت ایران شود، امّا ما می دانیم که ایران این توانایی را دارد که با حکمت و تدبیر رهبری و آگاهی و آمادگی ملت خود از این مرحله عبور کند.

سید فضل الله: ایران می تواند با تدبیر رهبری و صبر مردم از بحران اقتصادی عبور کند

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه لبنان گفت: آمریکا فشار خود را علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق تحریم های اقتصادی افزایش داده تا مانع گسترش قدرت و پیشرفت ایران و حتی حمایت آن از خود شود، امّا ما می دانیم که ایران این توانایی را دارد که با حکمت و تدبیر رهبری و آگاهی و آمادگی ملت خود از این مرحله عبور کند.

وی در بخش دیگر خطبه به آزادی "عهد التمیمی" و مادرش از زندان رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این دو نماد مبارزه با اشغالگران هستند.

سید فضل الله ادامه داد: "التمیمی" تنها به یک سرباز اسرائیلی سیلی نزد، بلکه با این کار رژیم صهیونیستی را با تمام قدرت محکوم کرد.

شیخ خطیب: آیت الله سیستانی ضامن منافع مسلمانان است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه به پیروزی ارتش سوریه در آزاد سازی اراضی خود و کشتار "السویداء" اشاره کرد و گفت: کشتار السویدا که قربانیان آن مردم بی گناه بودند، یاد آور کشتار دیر یاسین و صبرا و شتیلا است.

وی افزود: گروهک های تکفیری با این کشتار ها از رژیم اسرائیل فرمانبردای می کند و دشمن صهیونیستی برای ویران کردن سوریه و تمامی کشور های عربی و اسلامی برنامه ریزی می کند، لذا از مردم السویدا می خواهیم که در کنار ارتش بمانند و از آن در آزادی کشور خود حمایت کنند.

شیخ خطیب خواستار برقراری توافق همکاری میان لبنان و سوریه شد و گفت: لبنانی ها باید برای حل مشکل آوارگان سوریه ای همکاری کنند و دولت لبنان نیز با دولت سوریه برای تسریع در بازگشت آوارگان هماهنگی داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شیعیان لبنان به عراق پرداخت و گفت: عراق با تشکیل دولت جدید و مورد توافق تمامی احزاب می تواند بحران های معیشتی و اجتماعی را حل کند.

وی از عراقی ها خواست به توصیه های آیت الله سیستانی پایبند باشند و گفت: آیت الله سیستانی همچنان ضامن حفظ منافع مسلمانان و عراقی ها بوده و است.

شیخ دعموش: جنگ سوریه به نفع نظام سوریه و هم پیمانان آن در حال پیشروی است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: تمامی آمار ها و واقعیت های میدانی جنگ سوریه بیانگر پیروزی سوریه و هم پیمانان آن در جنگ علیه گروهک های تروریستی و حامیان آن است و این جنگ به نفع نظام سوریه و هم پیمانان در حال پیشروی است.

وی ادامه داد: بیرون راندن کلاه سفید ها از سوریه که نقش اطلاعاتی و امنیتی برای آمریکا، غرب و کشور های حاشیه خلیج فارس داشتند، دلیلی است بر شکست این ها در سوریه است.

شیخ دعموش تصریح کرد: این کشور ها تلاش می کردند که سوریه، ایران و مقاومت را شکست دهند، امّا آن ها در حال شکسته خود و از سوریه خارج می شوند.

عضو ارشد حزب الله افزود: مقاومت از جنوب سوریه و خود سوریه خارج نشده است، بلکه این آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و مزدوران تروریست آن ها هستند که از آن خارج شدند.

شیخ حبلی: امیدواریم که جنبش فتح و حماس برای حقوق مردم فلسطین با هم آشتی کنند

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه از سخنان طایفه ای و فرقه گرایانه برخی انتقاد کرد و گفت: این سخنان تنها به سود دشمن اسرائیلی است که در کمین لبنان قرار دارد و برای ایجاد فتنه داخلی در لبنان لحظه شماری می کند.

شیخ حبلی از آشتی میان جنبش حماس و فتح استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که این دو پیرامون حقوق ملت فلسطین و گزینه مقاومت توافق کنند.

وی با تاکید بر اینکه با آزادی "عهد التمیمی" باید مبارزه ادامه یابد تا سایر اسرای زندان اشغالگران آزاد شوند، افزود: "عهد التمیمی" و سایر اسرای فلسطینی مبارز این نوید را می دهند که هر چقدر هم که اشغالگری و زورگویی ادامه یابد، فلسطین با مبارزه و مقاومت آزاد خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha