جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان

حوزه/ شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) با اشاره به این که امام حسین (ع) انقلاب حق علیه باطل را رهبری کرد، گفت: این قیام، یک درگیری قبیله ای نبود، بلکه امام حسین (ع) برای اصلاح امت جدش قیام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) با اشاره به اینکه امام حسین (ع) انقلاب حق علیه باطل را رهبری کرد، گفت: این قیام، یک درگیری قبیله ای نبود آنچنانکه برخی تلاش می کنند اینگونه جلوه دهند، بلکه امام حسین (ع) برای اصلاح امت جدش قیام کرد و به دنبال مقام و حکومت نبود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) بر اساس کتاب خدا و سنت رسول اکرم (ص) عمل و برای نشر قرآن تلاش کرد، تصریح کرد: امام (ع) از روی راستی و صدق تعامل کرد و نه تنها فریب نداد بلکه صریح بود و با تمام ایمان و عزم راستین در راه شهادت قدم گذاشت.

شیخ حبلی گفت: امام حسین (ع) نپذیرفت که جنگ را خودش آغاز کند و فرمود: «من دوست ندارم که آغازگر جنگ باشم».

وی ادامه داد: امام حسین (ع) حافظ عهد ها و عامل به وعده ها بود و به دعوت کوفی ها به سمت کوفه رفت و بر اساس اصل نصیحت و پند و اندرز عمل کرد.

اسلام به برکت جانفشانی امام حسین(ع)، اهل بیت و اصحاب ایشان حفظ شد

روحانی اهل سنت لبنان اشاره کرد: هدف اصلی قیام امام حسین (ع) حفظ اسلام و عدم انحراف آن است و اسلام به برکت جانفشانی امام حسین (ع)، اهل بیت و اصحاب ایشان حفظ شد.

شیخ حبلی خواستار حفظ میراث امام حسین (ع) از طریق حفظ اسلام و نشر تعالیم آن در جامعه شد و گفت: دین عبارت است از اعتقاد، اخلاق، فقه و آداب و سنت ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha