پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش شرق شناسی و امام حسین ع

حوزه/ اندیشمندان شرکت کننده در همایش شرق شناسی و امام حسین (ع) که توسط بنیاد مطالعات تخصصی «وارث الانبیاء» در حرم مطهر حسینی برگزار می شود، بر اینکه حلقه اتصال بودن شخصیت امام حسین (ع) میان شرق و غرب و همه اقوام،تاکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حرم مطهر حسینی در کربلای معلی شاهد افتتاح همایش شرق شناسی و امام حسین (ع) با شعار «امام حسین؛ جهانی و جاوید» به همت تولیت شرعی حرم مطهر امام حسین (ع) و با حضور شخصیت های دینی و فکری، محققان و مقامات دولتی است.

شیخ احمد سلمان از شرکت کنندگان در همایش گفت: چنین کنفرانس‌هایی می‌تواند ابزاری برای نزدیکتر کردن مسلمانان باشد، زیرا وقتی از شرق‌شناسی صحبت می‌کنیم، درباره شخصی غیر مسلمان صحبت می‌کنیم و اینکه او چگونه شخصیت‌های تاریخی و اعتقادات دینی ما را می‌شناسد. او سعی می کند از طریق مسئله شرق شناسی بدون توجه به نیات، ما را درک کند و وقتی ما می خواهیم او را بشناسیم، سعی می‌کنیم فرهنگ او را درک کنیم و در نهایت یک کانال ارتباطی بین دو طرف باز می شود و چون امام حسین (ع) نماد شیعه باقی مانده و اکنون چهره تشیع است، پس طرف مقابل می‌داند که تشیع از طریق امام حسین (ع) قابل کشف است؛ بنابراین حضرتش رابط شرق و غرب و همه مردم است.

شیخ عبدالامیر گیلانی امام جماعت مسجد شاکر العبود در منطقه السیدیه بغداد هم گفت: حقیقت این است که آرمان امام حسین (ع) خورشید و نوری است که راه مستضعفان و راه آزادگان را روشن می‌کند. این یک مسئله جهانی است که باعث جمع پراکندگیها و وحدت کلمه و یکپارچگی صفوف می‌شود. درس و عبرت، همنشین قضیه امام حسین(ع) است و ما می‌آموزیم که در همان راهی که امام حسین (ع) قدم برداشته است، قدم برداریم.

شیخ محمد العانی از مجمع التقریب نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری نون تأکید کرد که دین اسلام دین آزادگی و تسامح و دین رحمت است و همه مکاتب دینی و گروه‌ها پیرو یک چیز هستند و آن راه اصیل محمدی است و همه باید جمع شویم و حقیقت این دین آسمانی را پس از تحریفات استعمارگران به درستی نشان دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha