پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شرق شناسی و امام حسین علیه السلام

حوزه/ پژوهشگران کشورهای مختلف و ۱۰۳ دانشگاه از سراسر جهان و ۲۹ مرکز در همایش شرق شناسی و امام حسین (ع) در آستان مقدس حسینی شرکت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بنیاد مطالعات تخصصی نهضت حسینی «وارث» وابسته به آستان مقدس امام حسین (ع) با شعار «شرق شناسی و امام حسین علیه السلام» از تکمیل مقدمات برپایی کنفرانس علمی بین المللی خود با مشارکت چهره هایی از چندین کشور خبر داد.

دکتر مریم یاسری رئیس کمیته مقدماتی این همایش گفت: این همایش در سال جاری با عنوان «امام حسین علیه السلام، جهانی و جاوید» در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت با مشارکت محققانی از ایران، سوریه، بحرین، مصر، تونس، یمن، الجزایر، پاکستان، افغانستان، اندونزی، آمریکا، بریتانیا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، کلمبیا، نیجریه، هند، غنا، فلسطین، آذربایجان، ترکیه، گینه، بنگلادش، علاوه بر عراق برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۳ دانشگاه علمی از سراسر جهان و ۲۹ مرکز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

وی افزود: این همایش میزبان بسیاری از شخصیت‌های علمی برجسته متخصص در زمینه شرق‌شناسی و مسائل نهضت حسینی از داخل و خارج عراق خواهد بود.

شایان ذکر است که بنیاد مطالعات تخصصی نهضت حسینی «وارث» وابسته به آستان مقدس امام حسین (ع) در نظر دارد کنفرانس ها و سمینارهای بین المللی و علمی بسیاری را در شرق شناسی و نهضت حسینی با نظارت و پیگیری نماینده مرجعیت عالی دینی و متولی شرعی حرم مطهر حسینی، شیخ عبدالمهدی کربلایی برگزار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha