جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایران - اسرائیل

حوزه/ شبکه اسرائیلی "کان" به نگرانی هایی که در خصوص این وجود دارد و آمادگی اسرائیل برای جنگ علیه ایران و غنی سازی اخیر اورانیوم پرداخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شبکه اسرائیلی "کان" به نگرانی هایی که در خصوص این وجود دارد و آمادگی اسرائیل برای جنگ علیه ایران و غنی سازی اخیر اورانیوم پرداخت.

این شبکه به سفر "بنی گانتز" وزیر امنیت رژیم اسرائیل به ایالات متحده آمریکا و سفر فرمانده ارتش آمریکا به سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: هیچ تغییر حقیقی و ریشه ای به وجود نیامده است.

شبکه "کان" افزود: واقعیت این است که ایران در میزان غنی سازی اورانیوم پیشرفت دارد، امّا علی رغم اظهارات اسرائیل، همچنان از بمب دور است و پیشرفتی در غنی سازی صورت گرفته است.

این شبکه اسرائیلی ادامه داد: در خصوص آمادگی اسرائیل برای جنگ علیه ایران، هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. این یعنی اینکه ارتش اسرائیل از سال ۲۰۰۷ علیه ایران برنامه ریزی می کند و در سطوح مختلف برای آن آموزش می بیند و این هفته در چارچوب رزمایشی که اجرایی شد، امّا بار دیگر می گوییم که این تنها در حدّ حرف است.

شبکه "کان" بیان داشت: ما این هفته چیزی که نشان از تصمیم آن برای اقدامی باشد، ندیدیم، تنها خواستند بگویند که شما به روسیه و اوکراین مشغول هستید، ما را فراموش نکنید.

اسرائیل به تنهایی نمی تواند تأسیسات هسته ای ایران را تخریب کند

این شبکه اشاره کرد: "گانتز" از ایالات متحد آمریکا برگشت و او می داند که جهان به مسئله دیگر یعنی اوکراین مشغول است و اینکه ایران در حال حاضر فقط به اسرائیل توجه دارد و اخیراً به جهان نشان داد که قدرت دارد.

نظریه پرداز امور نظامی در این شبکه با بیان اینکه تمامی کسانی که در نهاد امنیتی اسرائیل هستند معتقدند که اسرائیل به تنهایی نمی تواند تأسیسات هسته ای ایران را تخریب کند، افزود: اسرائیل نه الان و نه سال های دیگر نمی تواند این کار را انجام دهد و اسرائیل قدرت انجام این کار را ندارد.

مانور های اسرائیل، هیچ تأثیری بر ایران ندارد

شبکه "کان" تصریح کرد: اسرائیل نگران این  است که غرب در مسیر آمادگی نظامی، همراهی نکند. تا زمانی که ایالات متحده آمریکا و اروپا با اسرائیل همراهی نکنند، اسرائیل تنها باقی خواهد ماند.

این شبکه در پایان گفت: ما می شنویم که مانور بزرگی که در دریای سرخ برگزار شد، پیامی به ایران است و رزمایش بسیار بزرگی بعد از دو هفته برگزار خواهد شد که پیامی برای این است، امّا آنطور که ما می بینیم، این پیام ها تأثیری بر ایران ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha