جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد غالب الرهوی عضو شورای عالی سیاسی یمن

حوزه/ احمد غالب الرهوی عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: عربستان سعودی و امارات به عنوان ابزار آمریکا و اسرائیل در منطقه تجاوزی آشکار را علیه یمن به راه انداخته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد غالب الرهوی عضو شورای عالی سیاسی یمن در کنفرانسی با عنوان "مسئولت امت در قبال مقدسات" گفت: این کنفرانس به حقایق تاریخی می پردازد که بر مقدسات اسلامی و مسائل امت عربی و اسلامی از جمله مسئله فلسطین، محور مقاومت و درگیری و استقرار و عدم استقرار در منطقه تمرکز دارد.

وی به ارتباط مستحکم آمریکا و اسرائیل و دنباله های آن و توطئه ها، درگیری ها، از همگسستگی ها و شکاف هایی که در منطقه عربی به وجود آمده اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی و امارات به عنوان ابزار آمریکا و اسرائیل در منطقه تجاوزی آشکار را علیه یمن به راه انداخته اند.

غالب الرهوی از گمراهی و خواری امت عربی و اسلامی در نتیجه تسلیم در برابر دشمنان و دوستی با آنان ابراز تأسف کرد و افزود: مردم در گذشته علیه آمریکا، اسرائیلی، امپریالیسم و نظام سرمایه داری که دشمن امت بودند، شعار می دادند، امّا آنچه امروز جریان دارد، برعکس است.

 عضو شورای عالی سیاسی یمن به طمع ورزی های آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشور های منطقه به ویژه یمن که از موقعیت راهبردی و ثروت های متعدد برخوردار است، اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا و اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه های مهم تلاش می کنند.

وی با تأکید بر اینکه قدرت یمنی ها در وحدت آنان در شمال، جنوب، شرق و غرب و تمسک و پایبندی آنها به قرآن کریم است و به این صورت توانسته اند بر دشمنان پیروز شوند، گفت: مجاهدان ارتش و کمیته های مردمی پیروزی های بزرگی را در تمامی جبهه های جنگ علیه متجاوزان و مزدوران به دست آورده اند.

وی تصریح کرد: به شهادت قرآن کریم و احادیث نبوی یمن یکی از مهمترین اقتصاد های جهان است و این کشور غنی و ملت آن اصیل و معتبر هستند، به همین خاطر در طول تاریخ در معرض طمع ورزی ها قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha