پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ آیت الله عبد الامیر قبلان، مردم لبنان را به تعمیق وحدت و همبستگی و حفظ وطن دعوت کرد و از آنان خواست اجازه ندهند جنبش مردمی به فرصتی برای ضربه زدن به مقاومت تبدیل شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با صدور بیانیه ای ولادت حضرت رسول اکرم (ص) را به مسلمان جهان تبریک گفت.

وی در بیانیه خود حاکمان مسلمان عرب را به اقتدا به سیره حضرت رسول اکرم (ص) دعوت کرد و آن را بهترین راه برای تحقق حق و آرمان های فقرا و مظلومین دانست و گفت: این حاکمان باید در جهت منافع ملت های خود و تحقق عدالت اجتماعی تلاش کنند و امانت پیامبر گرامی اسلام (ص) را در حفظ امت و تحکیم وحدت و کرامت آن حفظ کنند، فلسطین و ملت آن را در آزادی سازی سرمین و نجات مقدسات یاری نمایند، تمامی انواع عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را قطع کنند و برای توقف کشتار مردم یمن و رسیدن به راه حل سیاسی دست به کار شوند.

منطقه عربی و اسلامی از سوی استعمار صهیونیستی آمریکایی مورد هدف قرار دارد

آیت الله قبلان تاکید کرد: منطقه عربی و اسلامی از سوی استعمار صهیونیستی آمریکایی مورد هدف قرار گرفته است و آنان سعی دارند از تظاهرات مردمی سوء استفاده کرده و از آن برای ضربه زدن به مقاومت و کشاندن کشور به آشوب و ناآرامی سود جویند، لذا مردم عراق را به التزام به توصیه های مرجعیت دینی دعوت می کنیم؛ چراکه مرجعیت ضامن حفظ وحدت و استقرار عراق و حامی حقوق ملت آن است.

رئیس مجلس اعلای شیعی، مردم لبنان را به تعمیق وحدت و همبستگی و حفظ وطن دعوت کرد و از آنان خواست اجازه ندهند جنبش مردمی به فرصتی برای ضربه زدن به مقاومت تبدیل شود.

وی تصریح کرد: معادله "ارتش، مقاومت، ملت" که کشور را آزاد و ملت آن را حفظ کرد، همچنان نیاز ضروری ملّی است و این معادله منبع قدرت لبنان در برابر هرگونه تهدید خارجی یا داخلی به شمار می رود.

آیت الله قبلان جنبش مردمی را انتفاضه ای طبیعی در برابر فساد تراکم یافته دانست که در پی نظام طایفه ای و سیاست های دولت های پیشین به وجود آمده است.

تسریع در تشکیل دولت نجات ملی

این عالم لبنانی با اشاره به اینکه نظام طایفه ای متمرکز بر امتیاز ها، باند بازی ها و سهمیه بندی ها تا حد زیادی در تضعیف حکومت و قانون نقش داشته است، خواستار تسریع در تشکیل دولت نجات ملی شد که بتواند مطالبات و آرمان های ملت را تحقق بخشد و گفت: پارلمان باید یک قانون انتخاباتی نسبی به تصویب برساند که همگی را زیر چتر خود قرار دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha