شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله عبد الامیر قبلان را به مسلمانان، عموم لبنانی ها، مراجع دینی و اهل علم و فضل تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس این مجلس را به مسلمانان، عموم لبنانی ها، مراجع دینی و اهل علم و فضل تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: آیت الله قبلان بیشتر عمر خود را در راه نشر دین، یاری حق، خدمت به جامعه، تبلیغ احکام شرعی و حمایت از مسائل به حق ملت های مستضعف سپری کرد. همچنین وی در تأسیس مجلس اعلای اسلامی با رفیقش امام موسی صدر و شیخ محمد مهدی شمس الدین و برادرانش مشارکت داشته و در تحکیم اعتدال و حفظ همزیستی مشترک دستاورد و موضع گیری برجسته ای داشته است.

مجلس اعلای اسلامی ادامه داد: با درگذشت آیت الله قبلان، لبنان یکی از مردان بزرگ و تلاشگر در نهضت وطن و حفظ ملت و آزادی سرزمین را از دست داد. وی در کنار امام موسی از موسسان مقاومت و جنبش امل در لبنان بوده و در تربیت جامعه مقاوم و مبارزه با عادی سازی روابط با اسرائیل تلاش می کرد و از مسائل وطن و امت به ویژه مسئله فلسطین حمایت و یاری می کرد.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: جهان عربی و اسلامی با درگذشت آیت الله قبلان، یکی از پیشگامان وحدت اسلامی و همبستگی عربی اسلامی را از دست داد؛ چراکه وی برای تقریب بین مذاهب و عمومیت بخشیدن به فرهنگ آشتی و همکاری در جهت مصلحت امت و ملت های آن تلاش کرد.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان در پایان تصریح کرد: کتابخانه اسلامی مملو از پژوهش ها و مؤلفات آن مرحوم در زمینه معرفت، اعتقاد، فقه و اندیشه است و با فقدان وی حوزه های علمیه، مراکز دینی و انجمن های فکری و گفتگویی و فرهنگی، عالم جلیل القدری را از دست داد خودش را نذر خدمت به آموزه های دین و مسائل انسان نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha