جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام موسی صدر

حوزه/ شیخ احمد قبلان با تأکید بر اینکه امام موسی صدر تأثیر بزرگی در منطقه و جهان دارد، افزود: وی مثل مرکز مدیریت بحران بود و در این زمینه موضع گیری های بسیار مهمی داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قبلان مفتی ممتاز جعفری لبنان با تأکید بر اینکه امام موسی صدر تأثیر بزرگی در منطقه و جهان دارد، افزود: وی مثل مرکز مدیریت بحران بود و در این زمینه موضع گیری های بسیار مهمی داشته است.

وی در بیانیه ای به مناسبت سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دوستان وی، گفت: حمایت از جهان عرب با اصلاح نظام های سیاسی که از استبداد جلوگیری می کند، آغاز می شود. قدرت اعراب در اخلاق و استقلال آنهاست؛ اگر آنها اخلاق و استقلالشان را از دست بدهند، به قدرت های از هم پاشیده در دست آمریکا و اسرائیل تبدیل می شوند.

شیخ قبلان با اشاره به اینکه مرکز بحران لبنان، نظامی سیاسی فاسد و وجود ظلم، خودخواهی، طایفه گرایی و سرسپردگی است، افزود: باید بر مشترکات فکری، دولتی و رفتاری تمرکز کنیم و از سرطان طایفه گرایی سیاسی دوری نماییم.

اسلام بر محبت انسان و قداست بشر و رحمت الهی تأکید دارد

مفتی شیعه لبنان در بخش دیگر بیانیه تصریح کرد: اسلام یک برنامه آسمانی است که بر محبت انسان، قداست بشر و رحمت الهی تأکید دارد و در اصل و ریشه مانند مسیحیت و تمامی ادیان آسمانی است؛ لذا اسلام تنها جایی است که حق، عدالت و کرامت انسان و وطن باشد.

تا زمانی که فلسطین در اشغال باشد، خاورمیانه به استقرار نمی رسد

وی در رابطه با فلسطین، با اشاره به اینکه فلسطین مرکز استقرار و درگیری خاورمیانه است، افزود: تا زمانی که فلسطین در اشغال اسرائیل باشد، خاورمیانه نمی تواند به استقرار برسد.

مسئله فلسطین و قدس بزرگتر از آن است که بمیرد

شیخ قبلان تأکید کرد: مسئله فلسطین و قدس بزرگتر از آن است که بمیرد یا به یک معامله تبدیل شود و این امکان وجود ندارد که ما به نابودی فلسطین و قدس به دست فاسدترین آفریده خداوند بر روی زمین، رضایت دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha