جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ احمد قبلان

حوزه/ شیخ احمد قبلان به مناسبت سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و دوستان وی، گفت: هر ساله خاطره ناپدید شدن امام موسی صدر موجب دردمندی ما می شود و همچنان دل ما در گرو وطنی است که به خاطر آن علیه سید و پدر مقاومت توطئه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قبلان رئیس دارالافتاء جعفری لبنان به مناسبت سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و دوستان وی، شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدر گفت: هر ساله سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر موجب دردمندی ما می شود و دل ما همچنان با وطنی است که به خاطر آن علیه سید و پدر مقاومت توطئه شد و امروز تاکید می کنیم امام موسی صدر رهبر، عالِم و چراغ و قبله مخلصان این امت است.

وی افزود: امام موسی صدر خواهان وحدت امت اسلامی بود و با تجزیه و اشغال لبنان و فلسطین مخالف بود و صادقانه برای مسئله فلسطین و تمام مسائل مهم عرب ها و مسلمانان تلاش کرد.

شیخ قبلان اشاره کرد: در سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر، موضع ملی، عربی و اسلامی وی را یادآوری می کنیم که مؤکد این است که لبنان با تمامی اقشار خود با تمام قدرت در برابر دشمن صهیونیستی ایستاده است؛ صهیونیستی که همچنان خطر بزرگ و منبع فتنه و تروریسم است به همین خاطر امام موسی صدر بر یک راهبرد یکپارچه عربی در مقابل شرّ مطلق تاکید می کرد که همان اسرائیل است و این اسرائیل آفت کشنده ای است که منطقه را هدف قرار داده و وحدت مسلمانان را تهدید می‌کند.

مفتی جعفری ادامه داد: آنچه امروز در یمن تا عراق، سوریه، لبنان، بحرین و فلسطین شاهد آن هستیم، دیدگاه امام موسی صدر را تثبیت می کند و درستیِ پیش بینیِ امام صدر در خصوص اسرائیل را تاکید می کند و در مورد خطر و پیامدهای اشغال فلسطین و نقض حقوق ملت آن توسط اسرائیل هشدار می دهد.

وی در پایان گفت: در سالگرد این حادثه دردناک و در وفاداری با امام موسی صدر، روش و تفکر وی، اعلام می کنیم که ما به اصول ملی و وحدت ملت لبنان پایبندیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha