جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله قبلان

حوزه/ آیت الله قبلان گفت: امام موسی صدر خطر اسرائیل برای لبنان و امت عربی را به خوبی درک کرد و بذر مقاومت را در لبنان کاشت و ثمره آن نیز مجاهدانی هستند که پیروزی های زیادی را برای امت اسلامی و لبنان به ارمغان آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» همزمان با سالروز سپری شدن 39 سال از ربوده شدن امام موسی صدر ، آیت الله عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان با صدور پیامی گفت: هرسال با فرا رسیدن این روز غم فراق این دانشمند بزرگ و متفکر نابغه در عصر حاضر، وجود ما را فرا می گیرد. او گرچه از مقابل دیدگان ما رفت، اما همچنان همچون مناره ای است که به جهان ما نور و علم و معرفت می تابد به گونه ای که ایشان را می توان برترین نمونه و الگوی یک عالم دینی رسالت محور و ملتزم به مسائل انسان مظلوم و محرومی دانست که خداوند خواسته او را جانشین خود در زمین بگرداند و او را از رحمت الهی و عدالت اجتماعی بهره مند سازد.

وی افزود: امام موسی صدر خود را وقف طاعت خداوند و خدمت به بندگان خدا و راهنمایی آنها به راه درست کرد و همچون معلم و رهبری بود که مدرسه ای ارزشی و رسالت محور را تاسیس کرد که مجاهدان بزرگ و شهدای مخلص و اصلاحگری را در امت اسلامی تربیت کرد.

در ادامه این پیام آمده است: امام موسی صدر صاحب انقلابی بزرگ در راه آزادی انسان از قید ظلم و نادانی و تعصب بیجا بود که تمام اینها به تروریسم و کینه و نفرت و جنایت منجر می شود و در برابر تمام این انحراف ها، امام صدر صدای بلندی در مقابل باطل بود و موجی از بیداری ایمانی را در این دنیا رقم زد که از لبنان تا فلسطین امتداد پیدا کرد و به تمام پایگاه های ظلم و فساد راه یافت و فریاد او در برابر ظالمان و در حمایت از ملت ها انگیزه ای قوی برای جهاد انقلابیون و مبارزه آنها علیه ظلم بود چون امام صدر به آنها می گفت: ای برادران من شما انقلابیون همچون موج دریا هستید که اگر بایستید تمام می شوید.

آیت الله قبلان در بخش دیگر از پیام خود گفت: امام موسی صدر خطر اسرائیل برای لبنان و امت عربی را به خوبی درک کرد و بذر مقاومت را در لبنان کاشت و ثمره آن نیز مجاهدانی هستند که پیروزی های زیادی را برای امت اسلامی و لبنان به ارمغان آوردند و باعث شدند لبنان خط مقدم دفاع از امت اسلام و ملت های منطقه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha