شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان

حوزه/ شیخ احمد قبلان به مناسبت سالگرد امام خمینی گفت: این امام بزرگ اسلام را به عنوان راه تحقق حقوق ملت ها و ترازوی عدالت و رسیدن به کمالات معرفی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز لبنان به مناسبت سی و دومین سالگرد حضرت امام خمینی گفت: این امام بزرگ اسلام را به عنوان راه تحقق حقوق ملت ها و ترازوی عدالت و رسیدن به کمالات و پشتیبان مردم در تمامی امت ها معرفی کردند.

با امام خمینی تهران به پایتخت حقوق و مرکز ملت های ستم دیده تبدیل شد

وی ادامه داد: امام خمینی برای نجات کشور از دست ستمگران وارد نبرد شدند و با ایشان تهران به پایتخت حقوق و مرکز ملت های ستم دیده و قدرت علمی و ساختاری تبدیل شد که نجات قدس و آزادی فلسطین و پاکسازی منطقه از انواع اشغالگری را در اولویت قرار داد؛ چراکه نجات و رهایی از دست طاغوت و قدرت های فاسد و سرسپردگان ستمگران که کشور، قدرت و ملت را در خدمت خاندان خود قرار می دهند، حق ملت هاست.

شیخ قبلان تصریح کرد: ما به عنوان مردم لبنان و فرزندان محور مقاومت برای امام خمینی که با تمامی امکانات از مقاومت لبنان حمایت کردند، مراسم بزرگداشت می گیریم.

امام خمینی یک شخصیت استثنایی هستند که برای یاری مستضعفان قدم برداشتند

مفتی جعفری لبنان بیان داشت: امام خمینی یکی از بزرگترین رهبران اسلامی و پیشگامان عدالت سیاسی است. ایشان یک شخصیت استثنایی هستند که برای یاری مستضعفان و مظلومان قدم برداشتند و کشور را از نو ساختند تا مرکز قدرت منطقه را تشکیل دهند و با یک تغییر انقلابی، انحصارگرایی و قدرت طلبی انفرادی آمریکا را نابود کردند.

هر کس اوضاع امروز ایران را بررسی می کند، به اهمیت امام خمینی پی می برد

وی در ادامه تأکید کرد: هر کس اوضاع امروز ایران را بررسی می کند، به اهمیت عقلانی و فکری امام خمینی پی می برد. ایشان با انقلاب و پروژه تغییر، سلطه گری و تک قطبی بودن آمریکا را در هم شکستند و برای پاکسازی منطقه از طاغوت بین المللی و منطقه ای قدم برداشتند تا ملت از نعمت امنیت، صلح و عدالت بهره مند شوند.

امام موسی صدر، امامِ علم، اجتهاد، مقاومت و همزیستی مشترک است

روحانی شیعه لبنان همچنین به سالرود ولادت امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: وی امامِ علم، آگاهی، اجتهاد، مقاومت، همزیستی مشترک و صلح و آرامش داخلی است.

شیخ احمد قبلان افزود: امام موسی صدر بر کرامت انسان تأکید داشت و به مظلومیت فلسطین و سرطان طایفه گرایی توجه داشت و مهمترین توصیه وی این بود که اسرائیل شرّ مطلق است و مقاومت پشتیبان و حامی کشور هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha