یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جبهه عمل اسلامی لبنان

حوزه/ «جبهه عمل اسلامی لبنان»، امام خمینی (ره) را شخصیتی برجسته و ممتاز اسلامی، جهادگر موحد دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، «جبهه عمل اسلامی لبنان» در بیانیه‌ای به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره)، ایشان را شخصیتی برجسته و ممتاز اسلامی، جهادگر موحد دانست که دارای ذهنی روشن و بصیر، آینده نگر، بعد استراتژیک چشمگیر و بی سابقه است.

این جبهه افزود: امام خمینی در مدت کوتاهی توانست توازن را در ایران بر هم بزند و آن را از موقعیت ضد امت و طرفدار آمریکا تغییر دهد و از آنجایی که شاه مخلوع در آن زمان مرد شماره یک آمریکا در خلیج فارس و منطقه بود و از این که ساواک قوی ترین حلقه در برخورد و همکاری با اطلاعات آمریکایی- صهیونیستی برای انجام توطئه های مشکوک بود، امام خمینی توانست این موقعیت را به جایگاه اصیل اسلامی که سیاست آمریکا و قدرت صهیونیستی را رد می کند و حمایت از مظلومان و مظلومان جهان و در کنار آنها، به ویژه آرمان عادلانه فلسطین و مردم مظلوم فلسطین را در بردارد، تغییر دهد.

در این بیانیه آمده است: یکی از اولین دستاوردهای انقلاب امام خمینی (ره) تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت رسمی فلسطین بود. ایشان فلسطین و مقاومت و وحدت امت را مورد توجه قرار داد و به صراحت اعلام کرد: نه شرقی نه غربی، نه سنی و نه شیعه.

جبهه عمل اسلامی ادامه داد: دشمنان ملت از موفقیت انقلاب او وحشت داشتند و خواب آنان را بر هم زد و طرح ها و توطئه های استعماری آنان را خنثی کرد؛ زیرا آن انقلابی است که برایش چیزی مهمتر از شرع خدا و رضای او نیست و برای رهایی مستضعفان از اسارت و ظلم ستمگران و مستکبران در رأس آن دولت مستکبر آمریکا تلاش می کند.

این جبهه افزود: امام خمینی (ره) توانست با ایجاد انگیزه در مؤمنان و حامیان انقلاب خود در جهان، اسلام سیاسی را بسیج کند و به عنوان یک نیروی متمدن شریف و روشن ضمیر به جهانیان معرفی کند؛ زیرا انسان در دین خدا مورد احترام است و عزّت دارد.

جبهه عمل اسلامی بیان داشت: ایشان حکومتی جهانی، اخلاقی، اسلامی بنیان نهاد، چگونه نیست وقتی علما وارث پیامبران هستند و بر اساس برخی روایات و تفاسیر جانشین خدا در زمین هستند. امروز که ۳۴ سال از آن انقلاب می گذرد، ما به چشم خود می بینیم که چگونه جمهوری اسلامی استحکام و قدرت یافته، ستاره اش درخشیده، مردمش متحد شده و محدودیت ها را کنار زده و امروز به قدرتی تبدیل شده است که به هیچ وجه قابل پیشی گرفتن نیست.

این جبهه در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) مردی از امتی بود که به دستان او آرمان و آرزوهای بسیاری از مسلمانان و مستضعفان جهان در عصر کنونی ما و تا روز رهایی و پیروزی نزدیک و اقامه نماز در مسجد الاقصی، محقق می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha