جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: قدس به عنوان شهر انبیا، قبله اول، محل معراج رسول اکرم (ص) و محل نماز حضرت مهدی (عج) و حضرت عیسی مسیح (ع) همچنان در وجدان نیکان و آزادگان قرار دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله  عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: قدس به عنوان شهر انبیا، قبله اول، محل معراج رسول اکرم (ص) و محل نماز حضرت مهدی (عج) و حضرت عیسی مسیح (ع) همچنان در وجدان نیکان و آزادگان قرار دارد.

وی با بیان اینکه اسرائیل بذر شیطانی است که تعامل با آن حرام است و شرّ مطلقی است که تنها زبان کشتار و تجاوز را می فهمد، گفت: به همین خاطر برای آزادی فلسطین و نجات مقدسات و ملت آن راهی جز مقاومت نیست و ما این مقاومت را برای بیرون راندن اشغالگران لازم می دانیم.

آیت الله قبلان افزود: اعراب، مسلمانان و صاحبان وجدان های زنده باید در روز جهانی قدس همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کنند. هدف امام خمینی (ره) از نامگذاری روز قدس، ایجاد یک بیداری ایمانی بود تا ما در آن روز فلسطین را یاری کرده و از جانفشانی ملت عزتمند آن که تسلیم را نمی پذیرد و عریان در برابر سلاح آمریکایی و صهیونیستی می ایستد و امید را در جان ها زنده می کند، حمایت کنیم. تا زمانی که ملت فلسطین بر حق خود پافشاری کرده و آن را مطالبه کند، حق ما در فلسطین هرگز از بین نخواهد رفت.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: معامله قرن لکه ننگی است که هدف از آن فروش فلسطین با ارزان ترین قیمت می باشد، امّا ضرر و پشیمانی آن متوجه کسانی می شود که این معامله را به وجود آورده اند؛ چرا که فلسطین، وقف الهی است و قابل خرید و فروش نیست و از محاسبات انتخاباتی آمریکا و ائتلاف های صهیونیستی خارج است.

وی ادامه داد: معامله قرن محکوم به شکست است و با تلاش محور مقاومت که با خون و جانفشانی های خود در کنار تمامی ملت ها و کشور های آزاده ملت فلسطین را همراهی می کند، نابود خواهد شد.

آیت الله قبلان تأکید کرد: قدس نماد حق و کرامت انسانی است و تا زمانی که مساجد و کلیسا های آن فریاد حق سر می دهند و بر طغیانگران و اشغالگران لعنت می فرستند و تا زمانی که به گفته امام موسی صدر، مقاومت و انتفاضه در امت ما مثل موج دریا در خروشان است و آرام نمی گیرد،  قدس بر اشغالگران پیروز خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: سرزمین فلسطین نمی پذیرد که پرچم اشغالگر آن بر خاک آن برافراشته شود و تا زمانی که در امت ما بازوان مقاومت و ملت های ایثارگر، تسلیم در برابر ظلم را قبول نمی کنند و با اشغالگر مبارزه می کنند، پیروزی هم پیمان فلسطین خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha