جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان/ مراسم سالگرد پیروزی انقلاب

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و در محکومیت معامله قرن و حمایت از انتفاضه ملت فلسطین نشستی علمایی برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و در محکومیت معامله قرن و حمایت از انتفاضه ملت فلسطین نشستی علمایی برگزار کرد.

شیخ عبد الله: دزدی قرن (معامله قرن) مرده به دنیا آمده و به موفقیت نخواهد رسید

شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان در این مراسم با بیان اینکه دزدی قرن (معامله قرن) مرده به دنیا آمده و به موفقیت نخواهد رسید، گفت: تجمع علمای مسلمان از تشکیلات خودگردان فلسطین می خواهد از تمامی توافق نامه هایی که با دشمن صهیونیستی امضا کرده خارج شود و به مبانی که سازمان آزادی بخش فلسطین بر اساس آن بنیان نهاده شده، برگردد و به مبارزه مسلحانه تا آزادی تمامی خاک فلسطین روی بیاورد. از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی عقب نشینی کند و بر وحدت اراضی فلسطین از رودخانه تا دریا به پایتختی قدس تأکید کند.

وی افزود: تجمع علما گروه های فلسطینی را به وحدت  در پروژه واحد از طریق سازمان آزادی بخش که باید اعضای آن دوباره انتخاب شود و بیانگر نمایندگی نیرو های مقاومت در آن باشد، دعوت می کند و از کشور های عربی می خواهد توافق نامه های خود با رژیم صهیونیستی را لغو کرده و از حق ملت فلسطین در مبارزه تا آزادی تمامی خاک فلسطین حمایت کنند.

مولوی ساداتی: تمامی همّ و غم امام خامنه ای آزادی اراضی فلسطینی است

مولوی عبد الصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهر سراوان سیستان و بلوچستان هم در این نشست گفت: تمامی همّ و غم امام خمینی بنیانگذار جمهور اسلامی ایران و امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آزادی اراضی فلسطینی است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مسلمان مخلصی از معامله ها و سازش هایی که در فروش اراضی فلسطین صورت می گیرد، راضی نیست، افزود: خداوند متعال در کتاب مقدس خود به ما وعده داده که این دولت متجاوز و این اشغالگران اراضی فلسطین نابود می شوند و ما یقین داریم که این روز خواهد رسید و شاهد پیروزی ها به رهبری جمهوری اسلامی ایران و با حضور علمایی مقاومی مثل شما خواهیم بود.

شیخ قبلان: معامله قرن تنها به دنبال پروژه آمریکایی صهیونیستی است

همچنین شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز گفت: پروژه سیاسی ترامپ و طرح های آمریکایی که به دنبال آن می آید، هیچ توجهی به فلسطین، قدس و  ملت فلسطین ندارد و کشتار، ذبح، آوارگی، اردوگاه ها و مصیبت هایی که بر سر این ملت می آید را در نظر نمی گیرد و برایش مهم نیست، بلکه مهم پروژه خونین صهیونیستی آمریکایی است و برادران عرب و مسلمان به فلسطین خیانت کردند.

وی افزود: ما برای بازگرداندن قدس و فلسطین و تحقق وعده الهی که در قرآن فرمود: ( ولیدخلوا المسجد کما دخلوه أول مرة ولیتبروا ما علوا تتبیرا)، باید به اصل قدرت و سلاح رجوع کنیم. قدرتی که توانسته پایگاه عین الاسد را ویران کند و به جان اشغالگران آمریکایی در عراق ترس بیاندازد، بزرگترین ائتلاف بین المللی منطقه ای را در سوریه و یمن شکست دهد و در لبنان به پیروزی های فراوان دست یابد، حتما مانع اجرایی شدن معامله قرن خواهد شد و آن را به سراب تبدیل خواهد کرد و برادران خائن را اگر بر فروش فلسطین و قدس اصرار بورزند، مجازات خواهد کرد.

عطایا: به رهبر و ملت ایران درود می فرستیم

احسان عطایا نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان گفت: هنگامی که اینجا جمع می شویم تا مخالفتمان را با معامله توطئه آمیز قرن علیه مسئله فلسطین و جهان عربی و اسلامی اعلام کنیم، در می یابیم که این پیوند بسیار قوی است و حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین همیشگی بوده و منتظر بی توجهی اعراب به فلسطین نیست.

وی افزود: امروز به رهبر و ملت ایران به خاطر این حمایت و تحریم هایی که ملت ایران به خاطر حمایت از فلسطین تحمل می کنند، درود می فرستیم و می گوییم: تا زمانی که مقاومت سلاح به دست دارد، این توطئه علیه مسئله فلسطین اجرایی نخواهد شد و تنها با مقاومت می توانیم فلسطین را آزاد و معامله قرن و تمامی توطئه هایی که برای حذف حقوق فلسطینی ها صورت می گیرد را با شکست مواجه کنیم.

عطایا اشاره کرد: با تمام صراحت اعلام می کنم که فلسطینی ها با تمام قدرت مخالف اسکان خود در خارج فلسطین هستند و این امکان ندارد که آنان از هویت فلسطینی خود تا آزادی سرزمین و بازگشت به سرزمین خود دست بردارند.

شورای علمای فلسطین: در برابر یک ذره از خاک فلسطین کوتاه نمی آییم و صهیونیست ها را اخراج خواهیم کرد

شیخ حسین قاسم دبیر شورای علمای فلسطین با اقتباس از سخن حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: از طرف شورای علمای فلسطین و تمامی علما، اسرا، مجروحین، شکنجه شدگان، تمامی کسانی که خانه هایشان در فلسطین ویران شد و آوارگانی در سرتاسر زمین که از تمامی ارزش ها و حقوق محروم شدند، می گویم به خدا قسم، به خدا قسم، به خدا قسم اگر خورشید را در دست راست و ماه، ستارگان، ماه، افلاک، زمین و تمامی ثروت های دنیا را در دست چپ ما قرار دهند، هرگز در برابر یک ذره از خاک فلسطین کوتاه نخواهیم آمد تا آن را از دست صهیونیست ها آزاد کرده و آخرین صهیونیستی را از آن اخراج کنیم یا اینکه در این راه به شهادت برسیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha