جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ حجت الاسلام و السلمین علی عباسی رئیس جامعة المصطفی العالمیه در رأس هیئتی با تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و السلمین علی عباسی رئیس جامعة المصطفی العالمیه در رأس هیئتی با تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کرد.

ما پرچم آزاد سازی فلسطین را به دوش خواهیم کشید تا در قدس به امامت ولی فقیه نماز بخوانیم

در این دیدار شیخ مصطفی ملص عضو هیئت امنای این تجمع گفت: تجمع علمای مسلمان در مسیر امت به سه اصل اساسی توجه دارد و آن وحدت اسلامی، فلسطین و مقاومت است.

وی افزود: در سطح وحدت اسلامی، تجمع علمای مسلمان متشکل از ۲۶۰ عالم است که نصف شیعه و نصف سنی است. همه این عالمان از مناطق مختلف لبنان، از دورترین نقطه شمال تا دورترین نقطه جنوب بوده و از طریق نشست‌های دوره‌ای، با همر در ارتباط هستند و هماهنگی دارند.

شیخ ملص با بیان اینکه فلسطین مهمترین مسئله در زندگی امت است، افزود: ما پرچم آزاد سازی فلسطین را به دوش خواهیم کشید تا زمانی که در قدس به امامت ولی فقیه نماز بخوانیم.

عضو تجمع علمای مسلمان با تأکید بر اینکه فلسطین تنها با مقاومت آزاد خواهد شد، گفت: ما راه مقاومت را در پیش می‌گیریم و در محور مقاومت می‌ایستیم که در فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و یمن با متجاوزان مقابله می‌کند.

اسلام یک نظام کاملی است که تمامی ابعاد زندگی مسلمان را پوشش می‌دهد

از سوی دیگر شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان در این دیدار با بیان اینکه ما وارد هزاره سوم شدیم، افزود: جهان اسلام وارد قرن جدیدی شده که با تحولات سیاسی، علمی، اجتماعی و اقتصادی همراه بوده که به بیداری، آگاهی و آمادگی برای مشارکت فعال در تمدن بشری و بازگردان جایگاه مسلمان در دنیای تحولات و چالش‌ها نیازمند است.

وی افزود: یکی از خطرناک‌ترین مشکلاتی که به عنوان مانعی بر سر راه مسلمانان قرار گرفت، جدایی میان دین و زندگی است، امّا از دیدگاه صحیح، دین و زندگی، دو روی یک سکه هستند و اسلام یک نظام کاملی است که تمامی ابعاد و جوانب زندگی مسلمان را پوشش می‌دهد.

انقلاب اسلامی ایران، نقطه تحول بزرگی در تاریخ اسلام، منطقه و ملت‌ها به شمار می‌رود

حجت الاسلام و المسلمین عباسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، نقطه تحول بزرگی در تاریخ اسلام، منطقه و ملت‌ها به شمار می‌رود، افزود: این انقلاب با پیروزی خود، صفحه جددی در تاریخ به وجود آورد و معادلات منطقه‌ای، بین المللی و جهانی ار از طریق نهضتی که امام خمینی آغاز آن بود، تغییر داد.

انقلاب اسلامی، متعلق به تمامی مسلمانان، حق جویان آزادگان جهان است

وی ادامه داد: انقلاب بزرگ ما منحصر در ملت، یا جغرافیا یا کشور یا گروه خاصی نیست، بلکه متعلق به تمامی مسلمانان، حق جویان آزادگان جهان است. دشمنان از آغاز علیه این انقلاب توطئه کرده و مانع تراشی کردند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: انقلاب اسلامی از آغاز مورد محاصره شدید دشمنان بوده و مانع دستیابی به ساده‌ترین ابزار شدند، امّا بعد از گذشت این سال‌ها، انقلاب اسلامی توانست دستاوردهای بی نظیری در زمینه‌های علمی تخقق بخشد و ماهواره پرتاب کند و به فناوری‌های پیشرفته مثل نانو تکنولوژی دست پیدا کند و در میان کشورهای پیشرفته جایگاه بزرگی کسب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha