جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمان در دیدار با شیخ الخطیب

حوزه/ هیئتی از تجمع علمای مسلمان لبنان در دیدار بر شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعی بر مخالفت خود با موضوع بی طرفی لبنان و بر تمسک خود به مقاومت و سلاح آن تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از تجمع علمای مسلمان لبنان در دیدار بر شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعی بر مخالفت خود با موضوع بی طرفی لبنان و بر تمسک خود به مقاومت و سلاح آن تأکید کرد.

هیئتی از تجمع علمای مسلمان متشکل از شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره این تجمع، شیخ احمد الزین رئیس هیئت امنای این تجمع، شیخ علی خازم، شیخ مصطفی ملص، شیخ محمد عمرو، شیخ زهیر جعید، شیخ ماهر مزهر و شیخ ابراهیم بریدی از اعضای تجمع علما با شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان دیدار کردند.

شیخ الخطیب بر تقویت وحدت ملی و اسلامی و تأمین استقرار سیاسی، اجتماعی و امنیتی تأکید کرد و نسبت به هرگونه دعوتی که به ضرر کشور و به نفع دشمن است، هشدار داد.

وی با بیان اینکه مقاومت توانست رژیم صهیونیستی را دچار سردرگمی کرده و آن را با بحران های مختلف رو به رو کند، گفت: مقاومت امروز بیش از هر وقت دیگر یک ضرورت ملّی برای بازدارندگی دشمن صهیونیستی و جلوگیری از هرگونه فکر کردن به تجاوز علیه کشور ما، به شمار می رود.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی اشاره کرد: دستاورد های مقاومت در منطقه نه تنها برای لبنان، بلکه برای اعراب و مسلمانان مفید بوده است و عزّت و عظمت امت را به آن بازگرداند و کرامت آن را حفظ کرد.

شیخ الزین: با بی طرفی مخالفیم و به مقاومت و سلاح آن پایبند

شیخ احمد الزین با بیان اینکه در دیدار با شیخ الخطیب، دیدگاه ها و نقطه نظرات با هم مطابقت داشت و به هم نزدیک بود، گفت: لبنان در جنگ ۳۳ روزه با به فضل انسجام و وحدت میان ارتش، ملت و مقاومت به پیروزی رسید و این معادله دژی است که از وطن در برابر طمع ورزی های صهیونیستی حمایت می کند.

 وی اشاره کرد: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در مرز های لبنان و فلسطین ثابت کرد که دشمن صهیونیستی در رعب و وحشت به سر می برد

عضو ارشد تجمع علمای مسلمان در بخش دیگر سخنان خود گفت: بی طرفی در لبنان هیچ معنایی ندارد اگر به معنی دست  کشیدن از مقاومت و سرزمین هایی  باشد که توسط دشمن اسرائیلی اشغال شده؛ چرا که ما در قلب درگیری با دشمن صهیونیستی هست و تجاوز های اخیر آن دلیلی بر این مسئله است. بی طرفی در این درگیری در حقیقت تسلیم شدن در برابر دشمن صهیونستی و خدمت رسانی به طرح های آن است، امّا اگر به معنی دست کشیدن از حمایت از مسئله فلسطین است، در  این صورت نیز ما در عمق درگیری هستیم، برای اینکه بخشی از لبنان توسط اسرائیل اشغال شده است.

الشیخ الزین ادامه داد: اگر بی طرفی به معنی این است که در کنار سوریه نایستیم، این نیز در جهت خدمت به پروژه تکفیری، تروریستی، صهیونیستی و آمریکایی است که به فکر بازگشت به لبنان می باشد و بر بقای آوارگان سوریه در لبنان تمرکز دارد و این به ضرر منافع سیاسی و اقتصادی لبنان است.

وی در پایان گفت: ما در تجمع علمای مسلمان تا زمانی که بخشی از سرزمین لبنان اشغال شده با موضوع بی طرفی مخالف هستیم و تمسک خود را به مقاومت و سلاح آن تا زمان باز پس گیری حقوق خود در لبنان و اراضی اشغالی عربی به ویژه فلسطین اعلام می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha