دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان گفت: گزینه مقاومت به عنوان تنها راه آزادسازی سرزمین و حفظ و حمایت از ثروت و تأیید استحکام پیوندهای روابط مناسب مردم، ارتش و مقاومت است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیأت اداری «تجمع علمای مسلمان لبنان» پس از نشست هفتگی خود در بیانیه‌ای اشاره کرد: این روزها مصادف است با توافق خفت‌بار و شرم‌آوری را که دولت لبنان با دشمن صهیونیستی منعقد کرد و ملت لبنان از طریق چندین فعالیت که مهمترین آنها تحصن معروف مجمع علما در مسجد امام رضا (ع) بیر العبد بود آن را ناکام گذاشت، یادآور می شویم که در آن درگیری ارتش و نیروهای امنیتی لبنان رخ داد که منجر به شهادت شهید محمد نجدی و تعدادی مجروح شد، اما در همان زمان توافق لغو شد و اقداماتی انجام شد که منجر به تشدید عملیات مقاومت اسلامی شد و پیروزی ۲۵ می ۲۰۰۰ حاصل شد.

این تجمع افزود: گزینه سه‌گانه، ارتش، مردم و مقاومت، دلیل اصلی شکست دشمن صهیونیستی و آزادسازی بخش بزرگی از لبنان به جز مزارع شبعا و تپه‌های کفار شعبه بود.

تجمع علمای مسلمان اشاره کرد: از سوی دیگر، امروز شاهد بازگشت اعراب به سوریه با حضور بشار اسد در اجلاس سران کشورهای عربی بودیم که در جده برگزار شد، که امیدواریم این امر نشانه وحدت اعراب بر اساس اولویت دادن به کشورهای عربی و مصلحت امت عربی و اسلامی بر هر منفعت دیگری و بازگشت به انتخاب ملت‌های عرب در آزادی، حاکمیت، استقلال و آزادی فلسطین، همه فلسطین از دریا تا نهر باشد.

تجمع علما خواستار شد که سالروز لغو قرارداد ذلت و شرمساری برای تأیید گزینه مقاومت به عنوان تنها راه آزادسازی سرزمین و حفظ و حمایت از ثروت و تأیید استحکام پیوندهای روابط مناسب بین طرف های سه جانبه، مردم، ارتش و مقاومت باشد.

این تجمع از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تقدیر کرد و گفت: امیدواریم بازگشت اعراب به گزینه های ملی و قومیتی باشد و منجر به تشکیل محور مقاومتی شود که عزت و عزت امت را احیا کرده و به حاکمیت آن دست یافته است و اینکه همه اعراب برای بازسازی سوریه و آزادسازی آن از اشغالگری آمریکایی و اروپایی تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha