چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم ساماندهی مساجد استان بوشهر، گفت: هر مقدار مراکز فرهنگی، فرهنگسرا و کانون فرهنگی درست کنیم جایگزین مسجد نمی‌شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه‌ای است که ظرفیت خوبی برای کارهای فرهنگی دارد.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی مساجد استان، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که تبلیغات اسلامی در شهر بوشهر به عنوان مرکز استان باید انجام دهد، رسیدگی و سر و سامان دادن به مساجد است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر مقدار مراکز فرهنگی، فرهنگسرا و کانون فرهنگی درست کنیم جایگزین مسجد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه اصلی و معنوی هستند، اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بالقوه این ظرفیت را دارد که فضاهای فرهنگی شهر و به‌ویژه مساجد را ساماندهی و مدیریت کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون استان، اظهار کرد: بهتر است ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد شناسایی شده و روحانیون توانمند، متخصص و انقلابی که بتوانند زعامت مسجد را عهده‌دار شوند و پایگاه و پناه‌گاهی برای شعاع پیرامونی مسجد باشند، به کار گرفته شوند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی سازمان تبلیغات اسلامی باید آموزش و پرورش باشد، خاطرنشان کرد: با اعزام روحانیون متخصص به آموزش و پرورش و تبیین ارزش‌های انقلاب، زمینه تربیت نسل انقلابی را فراهم کنیم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی و نیازسنجی در عرصه تبلیغ، یادآور شد: در مساله تبلیغ معتقدم که حد و اندازه‌ای نمی‌توان برای تبلیغ تصور کرد، همان‌طور که قرآن در مساله جهاد می‌فرماید «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» که این البته تعمیم داده شده در رابطه با تبلیغ هم به همین شکل است، بنابراین در تبلیغ باید آسیب‌شناسی کرد، نیازسنجی کرد، بعد متناسب با هر منطقه نسخه متناسب با آن بوم را اجرایی کرد.

حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر نیز در ابتدای این دیدار با بیان ظرفیت‌های سازمان تبلیغات، اظهار داشت: در دوره تحولی سازمان و با روی کار آمدن نیروی جوان متعهد انقلابی نسبت به ظرفیت‌هایی که در توان داریم، در راستای تحقق توصیه‌های مطرح شده در این جلسه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: تقاضا داریم همیشه به تبلیغات اسلامی استان نگاه پدری و بزرگتری داشته باشید و خودمان را سرباز شما خواهیم دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha