یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دریان و  الخطیب

حوزه/ مفتی لبنان در دارالفتوا از شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان استقبال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان در دارالفتوا از شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان با هیئتی از این مجلس استقبال کرد.

در این دیدار محمد السماک دبیرکل کمیته ملی گفتگوی اسلام و مسیحیت، حضور داشت.

شیخ الخطیب پس از این دیدار با بیان اینکه، دیدار با شیخ دریان و مراجع معنوی در این شرایط برای تبادل نظر ضروری بود، گفت: آنچه در غزه از نظر جنایت، قتل عام، کشتار و تلاش برای آوارگی فلسطینی ها و از بین بردن آرمان فلسطین در غزه می گذرد و در کنار آن اوضاع داخلی لبنان و پیامدهای این شرایط و تهدیدات دشمن اسرائیل علیه لبنان، محورهای این نشست بود.

وی افزود: نظرات در این مورد همسو بود. موضوع اجلاس معنوی را نیز بررسی کردیم و در حال تکمیل رایزنی با سایر مراجع معنوی هستیم تا ان شاءالله تصمیم نهایی در این مورد گرفته شود.

شیخ الخطیب بیان داشت: فلسطین را رها نکنید که همه ما را می خواند و در وهله اول از اعراب و در درجه دوم مسلمانان را می خواند و باید از وضعیت فلسطین حمایت شود.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی اشاره کرد: آنچه ما می بینیم کافی نیست، موضع اعراب باید قوی تر از موضع فعلی باشد و هیچکس از اعراب یا مسلمانان نمی خواهد که در این شرایط ارتش خود را برای مقابله با اسرائیل بفرستند و این چیزی است که اساساً لازم است، اما حداقل باید مواضع دیپلماتیک اتخاذ شود.

وی در این خصوص ادامه داد: آنها نباید به محکوم کردن قتل عام ها و جنایاتی را که در حال وقوع است و آنچه مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند اکتفا کنند. دیدید که بیشترین تعداد شهدا کودکان و زنان بودند و این عزت و شرف اعراب و مسلمانان است.

شیخ الخطیب تأکید کرد: الان موضوع اصلی، فلسطین است. در سطح بین‌الملل، از لبنان می خواهند که مقاومت و حمایت از غزه را متوقف سازد و از خود، روستاها و حاکمیتش دفاع نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha