یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
الخطیب

حوزه/ شیخ علی الخطیب گفت: احیای روابط همکاری میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران، دل همه مسلمانان را شاد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان طی سخنانی گفت: احیای روابط همکاری میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران، دل همه مسلمانان را شاد کرد و آنان را به خروج از واقعیت کنونی و بازگرداندن انسجام به مردم این امت و اصلاح امور آن امیدوار کرد.

وی افزود: این امر حتما در لبنان نیز بازتاب خواهد داشت؛ لبنانی که همانند ملت عربی و اسلامی به تفرقه، پراکندگی و تبعیت از فرقه گرایی نفرت انگیز مبتلا شده است، و ما اموری که ما را به پایبندی به وطن و میهن عزت ملی، نزدیک می کند، رها کردیم و به تبعیت از فرقه گرایی که لبنان بر آن بنا شده و عامل بدبختی لبنانی ها است، روی آوردیم.

شیخ الخطیب تأکید کرد: وضعیت شهروندی که لبنانی‌ها در آن برابر هستند، درمان کشور لبنان است و این راه امن برای صلح و ثبات پایدار، قدرت و مصونیت است که فرقه‌ها را حفظ می‌کند و رشد و توسعه تحقق می‌یابد.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان در بخش دیگر سخنانی خود اشاره کرد: در سالروز "روز زمین" به صاحبان این سرزمین مبارک که وجود اشغالگری در خاک خود را نمی پذیرند و به خون شهدایی که برای رهایی فلسطین از لوث وجود اشغالگران جانفشانی کردند، درود می فرستیم.

وی در پایان بیان داشت: ما از مقاومت فلسطین و ملت فلسطین می خواهیم که به پایبندی خود به مسئله عادلانه فلسطین ادامه دهند، در برابر اشغالگری مقاومت کنند و اهداف آن را تا حصول پیروزی و آزادی فلسطین و قدس شریف ناکام بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha