یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
الخطیب

حوزه/ شیخ علی الخطیب به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: سالگرد ارتحال امام راحل می آید تا عزم ما را برای حرکت در مسیر حقیقتی که آن مرحوم پیموده بود، قوی تر کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: سالگرد ارتحال امام راحل می آید تا عزم ما را برای حرکت در مسیر حقیقتی که آن مرحوم پیموده بود، قوی تر کند؛ چراکه ایشان با اندیشه و اخلاص خود امت اسلامی را زنده کرد و عزم ملت ایران را برانگیخت تا آنها را از دایره وابستگی و استعمار بیرون آورد و به آزادی و شکوه برساند.

وی افزود: انقلاب باشکوه امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین رویداد تاریخ معاصر بود و پایه‌های حکومتی را بنا نهاد که روز به روز بر قدرت و عظمت آن افزوده می‌شود و با توطئه‌ها و چالش‌ها مقابله می‌کند، بر محاصره‌ها و تحریم‌ها پیروز می‌شود و به بزرگترین دستاوردهای علمی، فناوری و دستاوردهای نظامی دست می‌یابد که آن را به کشوری پیشرفته تبدیل کرد که دارای عناصر قدرت، توانایی و آسیب ناپذیری است.

شیخ الخطیب ادامه داد: به برکت رهبری خردمند و فرزانه ایران و آگاهی و استواری مردم عزیز، ایران توانست معادلات جدیدی را در مبارزه با استکبار جهانی ترسیم کند که در آن از دفاع به حمله و چالش روی آورد و ما اطمینان کامل داریم که جمهوری اسلامی ایران با رهبری حکیمانه خود مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه ای به مسیر خود در راه حضرت امام خمینی (قدس سره) ادامه می دهد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان بیان داشت: آن مرحوم بیداری ایمانی را به وجود آورد که با استکبار جهانی مقابله کرد و از مسائل امت به ویژه مسئله فلسطین حمایت کرد و از نیروهای مقاومت در برابر استعمار غرب و پروژه صهیونیستی حمایت نمود ئ چهره متمدن جهانی اسلام واقعی که توسط غرب و عوامل آن تحریف شده بود را نشان داد.

شیخ الخطیب تصریح کرد: امروز نیز جمهوری اسلامی ایران همانند بنیانگذار خود با رهبری حکیم و مردم فداکار خود در کنار مقاومت ایستاده است و از آرمان های اعراب و مسلمانان در فلسطین، سوریه، لبنان و عراق حمایت می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha