جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس مجلس علمای شیعه لبنان با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی الخطیب با اشاره به روند شکل گیری مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: تأسیس این مجلس از ابتکارات و ابداعات امام موسی صدر بود که ایشان با نگاه انسانی و بین الادیانی توانست جایگاه شیعیان لبنان را در آن کشور ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی الخطیب، سرپرست مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار با آیت الله اعرافی ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت امام خمینی رحمة الله علیه با ایجاد وحدت در دنیای اسلامی به آن عزت بخشید؛ ایشان با عزم راسخ و قدم های محکم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و حکومت جمهوری اسلامی را در ایران تأسیس نمود.

وی افزود: نگاه بلند امام خمینی (ره) که بعداً توسط حضرت آیت الله خامنه ای نیز دنبال شده است نگاهی فراطایفه ای، فراتر از ایران و فراتر از شیعه می باشد که حتی در مورد قضایای جهانی شامل نگاه تمدنی بود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی الخطیب خاطرنشان کرد: علمای اسلام و حوزه های علمیه در همراهی با این فکر و این گفتمان نقش بسزایی دارند.

وی حوزه های علمیه را حائز پیشرفت های خوبی در سال های اخیر دانست و گفت: حوزه های علمیه تا حدود زیادی توانسته اند نیازهای امروز را در عرصه های مختلف پاسخ دهند؛ هرچند که در عرصه تمدنی همچنان نیاز است کارهای بیشتری صورت گیرد.

سرپرست مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: ما آمادگی پیگیری همکاری های مختلف حتی انعقاد تفاهم نامه هایی را در جهت تحکیم روابط ایران و لبنان داریم.

وی با اشاره به روند شکل گیری مجلس اعلای شیعیان لبنان افزود: تأسیس این مجلس از ابتکارات و ابداعات امام موسی صدر بود که ایشان با نگاه انسانی و بین الادیانی توانست جایگاه شیعیان لبنان را در آن کشور ارتقا دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی الخطیب بیان داشت: نگاه امام موسی صدر توسط رؤسای بعدی مجلس اعلای شیعیان لبنان ادامه پیدا کرده و همواره به دنبال تعمیق عزت و جایگاه شیعیان این کشور بوده اند.

وی گفت: لبنان به دلیل جایگاه خاصی که در میان کشورهای عرب دارد، می تواند پل ارتباطی خوبی میان جهان اسلام با سایر اقشار و ادیان جهان عرب باشد.

سرپرست مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اظهار کرد: ظرفیت های جدید و پیشرفت های علمی و فناورانه خوبی در ایران به وجود آمده که مایه افتخار دنیای اسلام بویژه شیعیان جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha