جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسعود محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان کانون‌ها و مراکز تولید فکر و اندیشه می‌توانند در بسط مسایل فرهنگی بسیار تاثیرگذار باشند، بنابراین حضور حوزویان در مباحث فرهنگی می‌تواند تحول آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام مسعود محمدی امروز در نشستی با جمعی از طلاب و روحانیون مدارس علمیه کردستان با اشاره به ضرورت توسعه بیشتر کارهای فرهنگی، اظهار کرد: زیر ساخت بسیاری از بخش‌ها در هر جامعه‌ای، فرهنگ است.

این استاد حوزه علمیه کردستان گفت: بنابراین زمانی که بتوانیم زیرساخت‌های فرهنگی در هر جامعه را در بعد کمی و کیفی رشد دهیم، حل و فصل دیگر مسایل نیز راحت‌تر انجام می‌شود، بنابراین از روحانیون، طلاب و حوزویان درخواست داریم که کار فرهنگی و دینی را در کنار هم مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های حوزه‌های علمیه در بحث فرهنگ، افزود: حوزه‌های علمیه به عنوان کانون‌ها و مراکز تولید فکر و اندیشه می‌توانند در بسط مسایل فرهنگی بسیار تاثیرگذار باشند، بنابراین حضور حوزویان در مباحث فرهنگی می‌تواند تحول آفرین باشد.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: ارتقاء دین و فرهنگ در کنار و همسو با همدیگر، بسیاری از مسایل موجود در جامعه همانند اعتیاد، سرقت و طلاق را به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد.

این استاد حوزه علمیه کردستان تاکید کرد: بنابراین می‌طلبد که حضور روحانیون و طلاب و مبلغین دینی در جامعه نه تنها بیشتر باشد بلکه از نظر کیفی ارتقاء پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که یک روحانی در کنار مردم برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی حضور داشته باشد، بی‌شک اعتماد و همگرایی نیز بیش از پیش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha