دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم ارتحال حضرت امام(ره)

حوزه / عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر تلاش دولت برای کاهش تورم، گفت: عوامل اقتصادی و عوامل روانی، از جمله عوامل تورم‌زا در کشور است که دولت موفقیت‌هایی را در این زمینه به دست آورده و ان‌شاءالله برایند آن در سفره مردم مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) امروز در مصلای نماز جمعه نهاوند با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور گسترده مردم شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این مراسم، با بیان اینکه دولت برای تحقق شعار سال، حرکت‌های خوبی را آغاز کرده است، اظهار داشت: دولت با دیپلماسی قوی، بهبود رابطه با کشورهای همسایه را در دستور کار قرار داده و پس از رابطه با عربستان و به زودی روابط‌مان با مصر و بحرین نیز برقرار خواهد شد که در حل مسائل اقتصادی موثر است.

وی با تأکید بر تلاش دولت برای کاهش تورم، گفت: عوامل اقتصادی و عوامل روانی، از جمله عوامل تورم‌زا در کشور است که دولت موفقیت‌هایی را در این زمینه به دست آورده و ان‌شاءالله برایند آن در سفره مردم مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم افزود: توقف استقراض دولت از بانک‌ها و نداشتن کسری بودجه از عواملی است که باعث شده تا تورم تا حدودی در کشور مهار شود.

وی با بیان اینکه دولت ماهانه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت گذشته به بانک‌ها را پرداخت می‌کند، اظهار کرد: دولت گذشته نه تنها نتوانست خانه بسازد بلکه اعتقادی هم به ساخت مسکن نداشت و لذا بار سنگینی را در این زمینه روی دوش دولت فعلی گذاشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تا پایان سال قرار است به تورم ۳۵ درصدی برسیم و برای سال بعد هم برنامه‌ریزی شده تا تورم به زیر ۳۵ درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: با شناختی که از برنامه‌های اقتصادی دولت دارم، به آینده امیدوارم و ان‌شاءالله آرام آرام شاهد رونق در اقتصاد کشور و رفع مشکلات اقتصادی خواهیم بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha