یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام

حوزه/ حجت الاسلام خدری، اصرار فراوان بر استقلال حقیقی و همه‌ جانبه ملت را یکی از آرمان های بزرگ امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: امام(ره) تاکید داشتند که مردم ایران مستقل باشند و کسی نتواند به آنها زور بگوید.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به موضوع انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین امام راحل، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری بهترین تصمیم را گرفت و تا حال حاضر که ۳۴ سال از آن زمان می گذرد به اذعان همه بهترین انتخاب بوده است.

وی افزود: الحمدلله کشتی انقلاب توسط رهبر انقلاب سکانداری شد و به بهترین وجه از تلاطم ها، بحران ها و طوفان ها عبور کرد تا امروز به ایران قوی و مقاوم رسیدیم که دشمنان در مقابل ما ناتوان شدند و همه از ارتباط با جمهوری اسلامی استقبال می کنند، مخصوصا در منطقه که کشورها به نوعی پی برده اند بهترین کشوری که می تواند امنیت منطقه را حفظ کند ایران اسلامی است. این ممکن نبود مگر با رهبری حضرت امام خمینی(ره)، امام خامنه ای، ایمان و پایمردی مردم و خون مطهر شهدا.

مدیر حوزه علمیه بوشهر به آرمان های بزرگ امام خمینی(ره) اشاره کرد و ابراز داشت: مبارزه با استکبار جهانی یکی از آرمان های بزرگ امام بود. استکبار در مقابل حق و خداوند و طاغوت در مقابل حقیقت است و همیشه ما باید نسبت به طاغوت دشمنی داشته باشیم، مگر جایی دشمنان ما از استکبار خود صرف نظر کنند.

وی اصرار فراوان بر استقلال حقیقی و همه‌ جانبه ملت را یکی دیگر از آرمان های بزرگ امام خمینی(ره) دانست و اظهار کرد: امام(ره) تاکید داشتند که مردم ایران مستقل باشند و کسی نتواند به آنها زور بگوید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر تلاش برای خودکفایی به ‌معنای کامل و پافشاری فراوان و موکد بر حفظ اصول دینی و شرع و فقه اسلامی را از دیگر آرمان های بزرگ امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: انقلاب بر اساس اسلام و فقه اهل بیت(ع) و تاکید امام(ره) بر حفظ اصول دینی در همه عرصه ها ماندگار شده است.

حجت الاسلام خدری ایجاد وحدت و همبستگی را یکی دیگر از آرمان های امام راحل دانست و بیان کرد: امام(ره) همواره بر وحدت کلمه تاکید داشتند تا مردم از هر اقلیت، فرقه و گروه سیاسی که هستند متحد باشند.

وی توجه به ملت های مسلمان و مظلوم دنیا را از دیگر آرمان های بزرگ امام(ره) عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) این احساس را در ملت ایران به وجود آورد که نگاهشان فقط به داخل و شهر و طایفه خود نباشد بلکه نگاه جهانی داشته باشند و هرجا ملتی مظلوم و تحت ستم بود از آن ملت حمایت کنند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه تلاش برای عزت بخشیدن به اسلام و ملتهای اسلامی از آرمان های امام(ره) است، ابراز داشت: امام(ره) مرتب به سران و ملت های جهان اسلام توصیه می کردند که شما باید عزیز باشید و نباید در برابر قدرت های دنیا ذلیل باشید؛ ملت عزیز ایران این مسأله را به خوبی متوجه شد. کشورهای اسلامی هم به این نتیجه رسیده اند که تا کی باید تحت یوغ نظام سلطه باشند. اگر کشورهای اسلامی به جمهوری اسلامی دست دهند منطقه ما منطقه عزیزی خواهد شد و استکبار نمی تواند به کشورهای اسلامی زور بگوید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر مرعوب نشدن در مقابل قدرتهای جهانی و حمایت همیشگی از مستضعفان و محرومان و قشرهای پایین جامعه و تأکید بر لزوم پرداختن به آن‌ها را از دیگر آرمان های امام(ره) و انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام(ره) در این خطوط به تعبیر مقام معظم رهبری، مصرانه و بدون تعلل حرکتش را ادامه داد و ما هم باید راه او را دنبال کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha