یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محفل انس با قرآن ویژه ارتحال امام(ره) در دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: معنویت و توکل به خدا دو رمز اصلی موفقیت امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر شب گذشته در مراسم محفل اُنس با قرآن کریم ویژه گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی که در مسجد فاطمه زهرا(س) محله شهید صدوقی دیّر برگزار شد، اظهار داشت: معنویت و توکل به خدا دو رمز اصلی موفقیت امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: مردم ایران و جهان، امام(ره) را بیشتر به قدعلم کردن در مقابل ابرقدرت‌ها و جنبه مبارزاتی می‌شناسند و از سایر ابعاد شخصیتی ایشان شناخت کمتری دارند.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه به بعد علمی، معنوی و عرفانی بنیانگذار انقلاب اسلامی کمتر پرداخته شده است، گفت: امام راحل دائم الذکر و به قرائت روزانه قرآن مقید بودند و تا آخرین لحظه عمرشان نیز تلاوت قرآن و نماز اول وقتشان ترک نشد.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) انسانی خودساخته بودند، ادامه داد: به گفته نزدیکان، امام خمینی(ره) سال نماز شبشان ترک نشد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امام(ره) با عمل خود مردم را به‌سوی خدا دعوت می‌کردند، خاطرنشان کرد: ما باید از رهگذر برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) درس بگیریم.

وی گفت: امام راحل شب‌ها از خوف خدا اشک می‌ریختند و روزها در حسینیه جماران فریاد می‌زدند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه دیّر عنوان کرد: این پشتوانه معنوی و اتصال امام(ره) به خدا بود که به ایشان شهامت و قدرت و اقتدار داده بود.

وی با اشاره به اینکه قیام حضرت امام(ره) برای خدا بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات به خدا توکل می‌کردند.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب و نظام اسلامی تداوم پیدا کند و در زندگی موفق باشیم، باید امام(ره) را الگوی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha