یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: رجوع به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، لازمه مقابله با جریان تحریف امام(ره) است.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی های مختلف به مناسبت چهاردهم خرداد تأکید کرده اند که امام خمینی(ره) روح این انقلاب است و نباید بگذاریم که نام و یاد امام کمرنگ شود و حتی ایشان به صراحت بیان داشتند که نباید بگذاریم امام (ره) تحریف شود.

وی با بیان این که امام شخصیت جامعی داشتند که از زوایای گوناگون و به شکل دقیق باید به تحلیل و تبیین آن پرداخت، افزود: عده ای با نگاه و رویکرد گزینشی و سلیقه ای به بیانات و رهنمودهای حضرت امام (ره) و برخی نیز با سانسور می خواهند آن چه خود می پسندند را درباره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به جامعه معرفی کنند و لذا باید هوشمندانه و قاطعانه جلوی این جریان خطرناک تحریف ایستاد و از مبانی آرا و نظرات و دیدگاه های امام خمینی(ره) دفاع کرد.

وی همچنین گفت: حضرت آقا در سال های پس از ارتحال پیر جماران به خوبی شاخصه ها و مؤلفه های اندیشه امام راحل را بیان فرمودند و این سخنان بهترین دلیل و راهنما برای همه کسانی است که دل در گروی انقلاب اسلامی و راه نورانی حضرت امام(ره) دارند.

این پژوهشگر حوزوی در ادامه با بیان این که حق گرایی، عدالت خواهی و خدمت رسانی به مردم از جمله مهم ترین شاخصه های گفتمان امام خمینی(ره) است که البته در سایه بندگی خدا معنا و مفهوم پیدا می کند، ابراز داشت: امام همچنین به شدت به توان و قدرت مردم باور داشت و آن را در سایه عبودیت معنا و تفسیر می کرد و لذا بسیاری از کارشناسان و اساتید بر این نکته تأکید داشته اند که انقلاب اسلامی که امام عظیم الشان ما به هدایت آن پرداخت، اساساً انقلابی نخبه گرا نبود بلکه مردم گرا و مردم محور بود.

وی افزود: امام به معنای واقعی کلمه شخصیتی بود که راه نوینی را برای انسان معاصر ارائه نمود و به تعبیر میشل فوکو، منادی معنویت و روحی جدید برای جهان بی روح در عصر حاضر شد.

شکرزاده گفت: استقامت، پایداری، تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر ایشان در طول بیش از سه دهه میراث گرانبهایی برای مسلمانان و شیفتگان وی بر جای گذارد و سنتی نو و مکتبی اصیل برای احیای ارزشها و اصول اسلامی در جهان امروز ارائه نمود که همچنان باید به مؤلفه های این حرکت عظیم و الهام بخش در ابعاد گوناگون توجه کرد و از آن درس گرفت.

وی اضافه کرد: به تعبیر یکی از شخصیت های کشور، سازه اصلی گفتمان امام خمینی(ره) مجهز به منطق انالله و انا الیه راجعون است؛ منطقی که هیچ قدرتی نمی تواند با آن هماوردی داشته باشد و لذا این منطق عزت بخش و اقتدارآفرین است.

این پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که خطر تحریف امام و اندیشه های ایشان با وجود گذشت ۳۴ سال از ارتحال این شخصیت بزرگ، بسیار جدی است، گفت: ما باید با تکیه بر رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری به مقابله با جریان تحریف بپردازیم و در این راستا همت و غیرت لازم را داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha