پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آیین گرامیداشت سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه با نسخه نجات بخش امام خمینی(ره) تمامی توهمات معاندان به‌هم ریخت و با همراهی ملت، انقلاب شکوهمند ایران اسلامی محقق شد،گفت: ترور شخصیت‌های انقلابی، تخریب، جنگ تحمیلی هشت ساله تمام دنیا علیه کشور و توطئه‌های دیگر برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌کار گرفته شد، ولی انقلاب از حرکت باز نماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز گذشته در آیین گرامیداشت سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار داشت: محور کلام امام راحل در سخنرانی‌ها و مکتوبات ایشان، تأکید بر اصل وحدت و همدلی بود و حضور مردم در صحنه نیز همان اصل وحدت و همدلی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: انقلاب اسلامی با وجود فراز و نشیب‌های بعد از رحلت امام خمینی(ره)، به لطف خدا و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای، راه خود را سربلند ادامه می‌دهد و دشمنی‌ها، تحریم‌ها و کینه توزی‌های دشمنان و استکبار حریف آن نیست.

وی ضمن تأکید بر این اصل که حضور مردم همیشه در صحنه و اطاعت از وصایای امام(ره)، حافظ وحدت در کشور بوده، گفت: سستی نسبت به این امر باعث شده در مواقعی، گذرا لطمه ببینیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، با بیان اینکه با نسخه نجات بخش امام خمینی(ره) تمامی توهمات معاندان به‌هم ریخت و با همراهی ملت، انقلاب شکوهمند ایران اسلامی محقق شد، اظهار کرد: ترور شخصیت‌های انقلابی، تخریب، جنگ تحمیلی هشت ساله تمام دنیا علیه کشور و توطئه‌های دیگر برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌کار گرفته شد، ولی انقلاب از حرکت باز نماند.

وی یادآور شد: دشمنان تصور می‌کردند با ارتحال امام خمینی (ره) اداره کشور را به دست خواهند گرفت، اما با تدبیر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و مجلس خبرگان، امید بیگانگان ناامید گشت و دیدند که صلابت و اقتدار ولایت فقیه حافظ منافع مسلمانان جهان از کشوری به‌نام ایران است و این ولایت، رهبری و هدایت کل مسلمانان جهان را برعهده دارند.

امام جمعه تبریز همچنین به قیام خونین ۱۵خرداد اشاره کرده و گفت: پایه ریزی انقلاب اسلامی از همین روز بوده و باید این روز را گرامیداشت.

وی تربیت فرزندان مملکت را در دستان معلمان دانست و گفت: پیشرفت علمی کشور دشمنان را حقیر کرده و باید با تزکیه اقدامات عملی موثرتری را نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان به نقش مهم مربیان و دبیران پرورشی در ارتقا تزکیه در مدارس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نقش شما مربیان حساس‌تر و مهم‌تر از پدر و مادر در این برهه است و تلاش جهادی و شبانه روزی در این امر ضرورت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha