شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/  مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در اهواز

حوزه/ دبیرکل حزب الله عراق گفت: چه کسی گفته شاخص انقلابی بودن اهل حجاب، نماز، زیارت و پیاده روی اربعین بودن است؟ این‌ها مهم هستند ولی شاخص انقلابی بودن نیستند پیروی از ولایت فقیه و حضور در صحنه هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری دبیرکل حزب الله عراق شب گذشته در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار داشت: شناخت کامل حضرت امام(ره) برای ما ممکن نیست، ایشان شاگرد ممتاز حرکت اهل بیت عصمت و طهارت بوده و تک و تنها با یک فریاد برای دفاع از اسلام این نهضت را آغاز کردند و بعد از چند سال این فریاد به نهضت و بعد از چند سال این نهضت به حکومت اسلامی و بعد از چند سال این حکومت به جبهه بزرگ مقاومت تبدیل شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شخصیتی بی‌بدیل و بی‌نظیر بود، گفت: متأسفانه بعضی‌ها وقتی می‌گوییم امام(ره) بی‌نظیر و بی‌بدیل بود اعتراض می‌کنند و می‌گویند پس دیگر مراجع و بزرگان دین چه می‌شوند؟ که در جواب این افراد باید گفت ما به عنوان مثال وقتی می‌گوییم پیامبر مکرم اسلام، افضل و اکمل پیامبران الهی است منظورمان پایین آوردن شأن و مقام دیگر پیامبران الهی نیست، بلکه می گوییم پیامبر ما در مقایسه با دیگر پیامبران الهی بالاتر است، در اینجا نیز همین قضیه صدق می‌کند، بله دیگر مراجع و علمای دین انسان‌های بزرگوار و فرزانه‌ای بوده و خدمات شایسته‌ای برای اسلام و مسلمین انجام داده‌اند، ولی خدمات آنها در مقایسه با خدمت بزرگ امام خمینی(ره) که همان تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی است، قابل مقایسه نیست.

دبیرکل حزب الله عراق یادآور شد: ما بعد از دوران حکومت امام حسن مجتبی(ع) دیگر یک حکومت دینی، فقهی، شرعی و اعتقادی نداشتیم تا اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت حضور، فریاد و حرکت امام(ره) و البته همراهی مردم تأسیس شد.

وی افزود: شناخت نعمت انقلاب یکی از بزرگترین نعمت هاست ولی متأسفانه به دلیل توهین‌ها، جعل، جنگ نرم و سخت و تبلیغات سو دشمن در مدت ۴۴ سال پیروزی انقلاب، حتی بسیاری از افراد مذهبی قدر این نعمت را نمی‌دانند و فکر می‌کنند این نظام پر از اشتباه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری عنوان کرد: امام(ره) بدون امت تنها می‌ماند و کارایی لازم را نخواهد داشت، از این رو امام خمینی(ره) از همان ابتدا به دنبال یاران ولایی و حاضر در صحنه، نه صرفا متدین و اهل نماز و روزه و زیارت، گشتند و چون امام(ره) برای خدا و خدمت به مردم صادقانه حرکت خود را شروع کرده بودند، توانستند اصحاب و یاران زیادی را دور خود جمع کنند.

وی با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائده «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ»، خاطرنشان کرد: این آیه برای تبلیغ امامت تکوینی نبود، بلکه برای تبلیغ امامت سیاسی و رهبری و خلافت بود، از این رو پیامبر در حجه الوداع ۱۲٠ هزار نفر را جمع کردند و امیرالمومنین را به عنوان حاکم و رهبر جامعه اسلامی معرفی کردند، ولی متاسفانه بعد از گذشت هفتاد روز از واقعه حجه الوداع با رحلت پیامبر از ۱۲۰ هزار نفر حاضر در حجه الوداع فقط چهار نفر در جبهه امام علی(ع) بودند و ماندند و بقیه به نماز و روزه و حفظ قرآن و دیگر اعمال عبادی پرداختند، البته نماز و روزه و دیگر اعمال عبادی خیلی مهم هستند، ولی مهم‌تر از آنها ولایت و حضور در جبهه حق است.

دبیرکل حزب الله عراق، شاخص انقلابی بودن را پیروی از ولایت فقیه و حضور در میدان دانست و گفت: چه کسی گفته شاخص انقلابی بودن نماز خوان بودن یا محجبه بودن و یا اهل زیارت و پیاده روی اربعین بودن است؟ بله این‌ها همه اهمیت دارند، ولی هیچکدام شاخص انقلابی بودن نیستند.

وی افزود: وقتی مسلم بن عقیل وارد کوفه شد همه مردم شعار دادند و با او بیعت کردند، ولی بعدا همگی از جبهه حق خارج شده و مسلم را تنها گذاشته و درها را برای او بستند و تنها یک خانم(طوعه) در را برای حضرت مسلم باز کرده و به او پناه داد و در جبهه حق قرار گرفت، که همین کارش سبب شد نامش تا تاریخ جاودان بماند، بنابراین آنچه طوعه را طوعه کرد، نماز یا روزه یا دیگر اعمال عبادی نبود، بلکه او به‌خاطر حضور در صحنه، پیروی از ولایت، شجاعت و مقاومت طوعه شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری اظهار کرد: امام خمینی(ره) اگر می‌توانست در عراق، پاکستان و یا هرکشور دیگری یار پیدا کرده و حکومت اسلامی برپا کند حتما این کار را انجام می‌دادند ولی تنها کشوری که در آن امام(ره) توانستند یاران باوفا، ولایت مدار و حاضر در صحنه پیدا کرده و حکومت اسلامی برپاکنند، ایران بود.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان یک عرب عراقی با کمال اعتقاد و باور قلبی، دست تک تک مردم ایران را می‌بوسم، شما مردم چهل و چهار سال در مقابل تهدید، فتنه، دروغ، جنگ نرم، جنگ سخت، تحریم و تبلیغات دشمن مقاومت کرده و در مقابل استکبار جهانی ایستادید و پرچم امام علی(ع) را بلند کردید، در اربعین مردم عراق دو هفته این پرچم را بلند می‌کنند ولی شما چهل و چهار سال در بدترین و سخت‌ترین شرایط این پرچم را بلند کردید.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری خاطر نشان کرد: امروزه ایران اسلامی امید قدس، عراق، حزب الله لبنان و کشورهای مظلوم منطقه است، وقتی داعش وارد عراق شد همه ترسیدند و ساکت شدند و فتوای مرجعیت به داد ما رسید، ولی کسانی که پا به میدان گذاشتند تا فتوای مرجعیت زمین نماند و مقدسات اسلامی را حفظ کنند، شهدایی چون حاج قاسم سلیمانی، حمید تقوی، ابومهدی المهندس و غیره بودند و لذا اگر جمهوری اسلامی نبود الان اربعینی نمانده بود.

وی افزود: وقتی حدودا ۸٠ درصد خاک سوریه اشغال شده بود و داعش به دیوار حرم حضرت زینب رسیده بود، همه گفتند دیگر کار سوریه تمام است فقط مقام معظم رهبری بود که گفت اجازه نمی‌دهم عمه‌ام زینب(س) بار دیگر به اسارت برود و سوریه دست داعش بیفتد، آنچه سوریه را حفظ کرد دموکراسی نبود بلکه ولایت فقیه بود.

دبیرکل حزب الله عراق گفت: به فضل جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، دوران شکست و ناکامی به سرآمده و هم اکنون در دوران پیروزی و سربلندی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر هدف اصلی غرب (آمریکا، اسرائیل، انگلیس) ایران اسلامی و ولایت فقیه است در همین راستا بزرگترین جنگ نرم را در سفارتخانه آمریکا در عراق بر علیه ایران اسلامی به راه انداخته و در صدد هستند، بین ایران و عراق و دیگر کشورهای اسلامی جدایی بیندازند و مردم این کشورها را به جان هم بیندازند.

دبیرکل حزب الله عراق خاطرنشان کرد: در مقابل این حجم از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن ما به عنوان روحانیت چکار کردیم؟ آیا به وظیفه خود که همان جهاد تبیین است عمل کردیم؟ رهبر معظم انقلاب سالهاست که جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه قطعی و فوری به همگان معرفی کردند، ولی متاسفانه این حکم ولائی مقام معظم رهبری آنچنان که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: به جرأت می‌گویم فتنه‌هایی که در ایران اسلامی به‌وجود می‌آید علتش همین عدم التزام ما به جهاد تبیین است، اگر جهاد تبیین به درستی انجام شود، هیچ‌گاه شاهد فتنه و آشوب در کشور نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری یادآور شد: جهاد تبیین با تبلیغ تفاوت دارد، ما ممکن است هر روز کار تبلیغی انجام دهیم و مردم را به نماز، روزه و یا دیگر واجبات الهی دعوت کنیم، ولی تبلیغ در مقابل دشمن نیست، اما جهاد تبیین ایستادن در مقابل دشمن است و ممکن است خطراتی را برای ما به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: ما روحانیت باید بحث نظام، ولایت فقیه و پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف را به گوش مردم برسانیم و نباید به بهانه اینکه بعضی‌ها این مباحث را نمی‌پذیرند و ممکن است ما را مسخره کرده و یا خطری برای ما داشته باشند، از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنیم.

دبیرکل حزب الله عراق گفت: اگر انسان بخواهد در مسیر حق، مسیر امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) گام بردارد باید دو کار انجام دهد، اولین کار این است که جان خود را به دست گیرد و عاشق شهادت باشد و دومین کار این است که آبرویش را زیرپا بگذارد و دیگر نگران ابرویش نبوده و تنها نگرانیش جلب رضایت اهل بیت عصمت و طهارت و ادای تکلیفش باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha