جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ارتحال امام خمینی

حوزه/ جمعی از رهبران سیاسی بحرینی در سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) از تاثیر گذاری این شخصیت عظیم بر سرنوشت ملت بحرین گفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امام خمینی(ره) اگر چه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بوده،  اما در عمل و در حیطه اثرگذاری از همان روزهای آغازین انقلاب ۱۵ خرداد سال ۴۲ همزمان در ایران و سایر کشورهای جهان تاثیر زیادی در سرنوشت ملت ها داشتند، به طوری که امروز همچنان ملت های مختلف با الهام گرفتن از رهبری و انقلاب اسلامی ایران خواهان استقلال و آزادی خود و تعیین حق سرنوشت به دست خودشان هستند که یکی از این ملت ها ملت بحرین است.

دکتر راشد الراشد رئیس دفتر سیاسی جمعیت العمل الاسلامی بحرین در گفت و گو با حوزه گفت: در سی دومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) نمی توانیم حق مطلب را در باره این شخصیت عظیم بیان کنیم؛ کسی که مسیر تاریخ بشر را برای همیشه تغییر داد؛ چرا که او فقط رهبری نبود که توانست به یک پیروزی درخشان و بزرگ به نام پیروزی انقلاب اسلامی علیه رژیم استبدادی که قدرتمند ترین در منطقه بود، دست یابد .

وی ادامه داد: شخصیت ایشان فقط در این خلاصه نمی شد، که توانست یک تجربه غنی از تئوری سیاسی را در اسلام حکومتی ، و اداره امور دولت و رهبری جامعه ، که مورد توجه بسیاری از مطالعات و تحقیقات علمی و اخلاقی در سطح جهانی و گسترده است، پیاده کند. بزرگ بودن شخصیت امام راحل نه تنها از بعد اسطوره ای  او که از جنس مقاومت در برابر استکبار جهانی و نقش خلاقانه و بزرگی که وی در افزایش اعتماد به نفس توانایی های ملت ها داشت، نیست. بلکه در کنار همه آنچه گفته شد در یک پروژه متمدن یکپارچه در رویارویی با استکبار به همراه مسئولیت پذیری قانونی و اخلاقی برای دفاع از آزادی ها و عزت ملت ها تجسم یافت.

راشد گفت: امام راحل روح عزم راسخ  را به روح و قلب ملت ها تزریق کرد ، و در روح همه مستضعفان و محرومان جهان مفاهیمی چون عزت ، والایی و کرامت را کاشت ، امام فرهنگ اعتماد به نفس و امید را در ملت ها ایجاد کرد  ، تا ملت ها بدانند با ظرفیت هایی که دارند؛ از انرژی و منابع کافی برای تغییر، حفظ عزت و محافظت از کشورهایشان ، دین و مقدسات دیگر در برابر فاسدین ، حریصان و شیاطین، قادربه پیروزی بر دشمنان و ظالمان ، مستبدان و مستکبران هستند.

وی خاطر نشان کرد: ما مدیون این امام بزرگوار خواهیم بود، زیرا همه دستاوردهایی را که امروز امت اسلام از نظر آگاهی و حرکت مداوم و رو به رشد پیروزی ها در در بیشتر مناطق و در سطوح مختلف به دست آورده مدیون امام امت است.

شیخ عبدالله الصالح معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین در گفت و گو با خبرنگار حوزه گفت: در سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (رحمت الله علیه) ، عمیقاً به ملت عزیز ایران ، ، امام خامنه ای به رهبر جمهوری اسلامی (دام ظله الشریف ) و تمام آزادگان ، شرفا و کسانی که به دنبال آینده ای روشن برای امت اسلامی ما در عصر جدید در همه جای جهان هستند، تسلیت عرض می کنیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (رضوان الله تعالی ) در تمام نقاط جهان تاثیر زیادی داشتند ، بنابراین در مورد کشور کوچک ما بحرین که در همسایگی جمهوری اسلامی ایران است به طور طبیعی تأثیر بسیار زیادی بر مردم بحرین داشتند؛ اولا: امام خمینی یکی از مراجع بزرگ امت اسلامی است و در همه جا مقلدان بسیاری داردند که از جمله  این کشورها بحرین است.

‏روحانی بحرینی گفت: از همان ابتدا مردم ما تصمیم گرفتند به درخواستهای حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) پاسخ دهند و در تمام پروژه ها و طرح هایی که از آن زمان تا امروز پیشنهاد شده بود، شرکت کنند.

شیخ الصالح گفت: شاید برجسته ترین این پروژه ها؛ پروژه رهایی از استکبار جهانی و اذناب آنها باشد که برای دستیابی به نقشه هایشان  در منطقه تلاش می کنند. ما از حضور آمریکا و استعمار در منطقه و از حضور مزدوران مستکبران و استعمارگرانی که پروژه های استعمارگری  را در منطقه ما اجرا می کنند، رنج می بریم.

وی تصریح کرد: مردم بحرین با امام خمینی (رضوان الله تعالی ) و پروژه بزرگ و مهم تبلیغی ایشان تعامل و همکاری داشتند و در پاسخ به فراخوان های مختلف ایشان چون؛ روز جهانی قدس ، روز مستضعفین ، روز برائت از مشرکین و سایر پروژه های بزرگ اسلامی که امام خمینی (ره) رضوان الله آنها را خواستار شده بودند، همکاری داشتند.

وی ادامه داد: مردم بحرین فعالانه ، لبیک گویان ، و با ایمان  به این فراخوان ها پاسخ می دادند؛ چرا که می دانستند این فراخوانها چیزی جز خیر و صلاح و منفعت تمام امت اسلامی نیست.

معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین گفت: امام خمینی (رحمت الله علیه) مصلح بزرگی بود که تاریخ امت اسلامی را تغییر داد و او دوران جدید پیروزی ها ، دوره جدید بازگشت به اسلام و دوره جدید عزت ، کرامت  و بزرگی و افتخار را برای مسلمانان در همه جهان آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha