جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان بمباران روستاهای جنوبی این کشور از سوی رژیم اسرائیل را نقض حاکمیت لبنان و توافقنامه ۱۷۰۱ دانست و گفت: پاسخ مقاومت بعد از تصمیم گیری فرماندهی مقاومت و بعد از انتخاب اهداف مناسب، انجام خواهد گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  تجمع علمای مسلمان لبنان بمباران روستاهای جنوبی این کشور از سوی رژیم اسرائیل را نقض حاکمیت لبنان و توافقنامه ۱۷۰۱ دانست و گفت: پاسخ مقاومت بعد از تصمیم گیری فرماندهی مقاومت و بعد از انتخاب اهداف مناسب، انجام خواهد گرفت.

اقدام رژیم اسرائیل، نقض آشکار حاکمیت لبنان و توافقنامه ۱۷۰۱  است

تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه اشاره کرد: روستا های جنوبی در نوار مرزی فلسطین اشغالی شاهد تجاوز های آشکار دشمن صهیونیستی بوده و این رژیم از بمب های فسفری استفاده کرده که منجر به شعله ور شدن آتش بزرگی در مساحت گسترده ای از درختان و کشتزار ها شد. این اقدام رژیم اسرائیل، نقض آشکار حاکمیت لبنان و توافقنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است.

این تجمع اسلامی ادامه داد: این حوادث تقریباً هر روز تکرار می شد، امّا حادثه اخیر بسیار خطرناک بود و زندگی و اموال لبنان را در معرض خطر قرار داد، به ویژه که یکی از بمب ها به خانه ای در روستای "حولا" اصابت کرد و بحمدالله منفجر نشد. اگر منفجر می شد، امروز شاهد یک کشتار وحشتناکی بودیم و وارد یک نبرد بزرگ می شدیم؛ چرا که در آن صورت واکنش مستقیم مقاومت را می طلبید.

 تجمع علمای مسلمان افزود: توجیهی که دشمن صهیونیستی برای تجاوز های خود می دهد، توجیهی واهی و غیر قابل قبول است و از هر منطقی خالی است.

مقاومت در وقت مناسب پاسخ خواهد داد

علمای لبنان پاسخ به دشمن صهیونیستی را بسیار بزرگ دانستند و گفتند: این پاسخ بعد از تصمیم گیری فرماندهی مقاومت و بعد از انتخاب اهداف مناسب، انجام خواهد گرفت. حادثه اخیر بیانگر ترس و وحشت دشمن صهیونیستی است که هر لحظه منتظر واکنش مقاومت می باشد.

عدم واکنش ارتش، موجب تشویق اسرائیل به تجاوز می شود

تجمع علمای مسلمان، اقدام شورای عالی دفاع لبنان در محکومیت تجاوز صهیونیستی و مأمور کردن وزیر امور خارجه به شکایت از شورای امنیت را کمترین اقدام دانست و بیان داشت: ما انتظار داشتیم که فرمانده ارتش را به تعامل به حوادث مشابه با این در آینده مأمور کند تا واکنش مستقیم نشان داده و منبع آتش را خاموش کند. مسئله ای که دشمن اسرائیلی را به استمرار تجاوز تشویق می کند، عدم واکنش ارتش لبنان است.

مسئله بی طرفی برای فشار بر مقاومت است

این تجمع لبنانی در پایان از کسانی که به بی طرفی دعوت می کنند، انتقاد کرد و آن را در راستای برنامه های خارجی برای فشار بر مقاومت در جهت منافع محور صهیونیستی آمریکایی، دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha