پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ آیت الله عبد الامیر قبلان تجاوز های رژیم اسرائیل به روستاهای مرزی جنوب لبنان را محکوم کرد و گفت: این تجاوز نقض آشکار پیمان نامه ها و قوانین بین المللی است که همزمان با نقض هر روز حاکمیت لبنان انجام می گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای تجاوز های رژیم اسرائیل به روستاهای مرزی جنوب لبنان را محکوم کرد و گفت: این تجاوز موجب هراس شهروندان می شود و نقض آشکار پیمان نامه ها و قوانین بین المللی است که همزمان با نقض هر روز حاکمیت لبنان انجام می گیرد.

ایشان افزود: سازمان ملل متحد و نیرو های یونیفیل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) باید به این حوادث توجه کنند و مانع تجاوز مکرر رژیم اسرائیل شوند که امنیت منطقه را تهدید می کند.

پیامد های این حملات متوجه رژیم غاصب صهیونیستی است

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با بیان اینکه پیامد های این حملات متوجه رژیم غاصب صهیونیستی است، اشاره کرد: این تجاوز ها، بیانگر حالت آشفتگی و وحشت رژیم صهیونیستی از پیروزی معادله بازدارنده است که مقاومت در دفاع از لبنان محقق ساخته است.

آیت الله قبلان، لبنان را به تمسک به وحدت ملّی و تمرکز بر همبستگی ارتش و مقاومت به عنوان قدرت اساسی لبنان برای حفظ کشور و استقرار آن دعوت کرد.

شایان ذکر است که نیرو های دشمن اسرائیلی مستقر در فلسطین اشغالی و جوالان اشغالی مناطق روستایی جنوب لبنان را بمباران کردند که خسارت جانی در پی نداشته امّا منجر به آتش گرفتن درختان و کشتزار های مردم شده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی مناطق "میس الجبل" و "حولا"، "خلة المناره" و «خلة مزارعانی"، مزارع "بسطره" و پیرامون شهر "شانوح" در مقابل مزارع اشغالی "شبعا" و منطقه ممتد از "کفرشوبا" تا "السدانی" را هدف خمپاره های فسفری قرار داده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی خود به مناسبت ماه محرم، به این بمباران واکنش نشان داد و آن را مهم و حساس دانست و گفت: اکنون در خصوص این تجازو ها اظهار نظر نمی کنم و در فرصت مناسب دیدگاهم را بیان خواهم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha