شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسن کریم الکعبی معاون اول رئیس مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ حسن کریم الکعبی نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق سکوت خفت بار بین المللی و برخی واکنش های ضعیف به تجاوز های آشکار رژیم صهیونیستی به اهالی قدس را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن کریم الکعبی نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق سکوت خفت بار بین المللی و برخی واکنش های ضعیف به تجاوز های آشکار رژیم صهیونیستی به اهالی قدس را محکوم کرد و گفت: رژیم اسرائیل آشکارا و در برابر چشم و گوش تمامی کشور ها و سازمان های حقوقی و انسانی و تمامی رسانه های بین الملللی مرتکب جنایت می شود و این نشان می دهد که ادعا های آن ها در خصوص دموکراسی، آزادی و حقوق بشر، دروغ است.

وی در بیانیه ای تصریح کرد: آنچه زا که از اقدامات خونین در قدس از آوارگی، تخریب خانه ها و مقابله با نمازگزاران در داخل حریم مسجد به وسیله اسلحه و بمب جریان دارد، بشریت و آموزه های ادیان آسمانی نمی پذیرد و اینجا جهان باید ایمان بیاورد کسانی که سرزمین فلسطین را اشغال کرده اند، همان گروهک ها و مزدورانی هستند که توسط کشور هایی که مدعی دموکراسی دارند و با هیچ دینی ارتباطی ندارند، به وجود آمده اند.

نایب رئیس مجلس عراق، شورای امنیت و سازمان ملل متحد را به اقدام سریع در جهت تشکیل کمیته حقیقت یاب دعوت کرد و گفت: شورای امنیت و سازمان ملل باید اقدامات ناقضانه رژیم اسرائیل را جنایت جنگی و تجاوز آشکار به مردم بی گناه قلمداد کند.

الکعبی کشور های عربی و اسلامی و غیره را به موضع گیری یکپارچه و عدم اکتفا به بیانیه های ضعیف دعوت کرد و بیان داشت: سازمان های بین المللی مرتبط با حقوق بشر باید با حضور در سرزمین های اشغالی جلوی این تجاوز ها را بگیرند.

عضو مجلس عراق ضمن دعوت ملت فلسطین به همبستگی و وحدت علیه دشمن ادیان و انسانیت و صلح، تأکید کرد: عراق با قدرت حامی ملت و مقاومت فلسطین باقی خواهد ماند و هرگز در سنگر عادی سازان روابط و قاتلان نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha