جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عبد الله حمدوک نخست وزیر سودان

حوزه/ عبد الله حمدوک نخست وزیر سودان گفت: مرحله انتقالی توسط ائتلافی که با برنامه مشخصی برای تکمیل روند انتقال تلاش می کند، هدایت می شود و دولت سودان مسئولیتی در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عبد الله حمدوک نخست وزیر سودان به مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مرحله انتقالی توسط ائتلافی که با برنامه مشخصی برای تکمیل روند انتقال تلاش می کند، هدایت می شود و دولت سودان مسئولیتی در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل ندارد.

در بیانیه وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی در خصوص سفر وزیر امور خارجه آمریکا به سودان و مطالبه آمریکا برای عادی سازی روابط با اسرائیل، آمده است: نخست وزیر سودان به وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که مرحل انتقالی سودان توسط ائتلاف بزرگی هدایت می شود که با برنامه های مشخصی برای تکمیل روند انتقال و تحقق آرامش و استقرار در کشور و برگزاری انتخابات آزاد تلاش می کند و دولت انتقالی هیچ مسئولیتی در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل ندارد و این مسئله بعد از تکمیل مرحله انتقالی و تکمیل دولت مورد بررسی قرار می گیرد.

عبد الله حمدوک از پمپئو خواست که بین روند حذف اسم سودان از لیست کشور های حامی تروریسم و مسئله عادی سازی روابط با اسرائیل فرق قائل باشد.

در این بیانیه اشاره شد: حمدوک با وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص اوضاع سودان، روند مرحله انتقالی، روابط دو جانبه و تلاش برای حذف اسم سودان از لیست کشور های حامی تروریسم بحث و گفتگو کرده است.

 شایان ذکر است مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به خاورمیانه ابتدا به رژیم اسرائیل رفته و از آنجا با پروازی به سودان آمده است تا پیرامون عادی سازی روابط با اسرائیل با سودان گفتگو کند.

سودان روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد و تنها در ماه مارس گذشته این کشور به هواپیماهای اسرائیل اجازه داده که از مرز هوایی آن عبور کنند امّا اجازه نداده که در این کشور فرود آیند.

همچنین عبد الفتاح برهان رئیس مجلس سودان در ماه فوریه گذشته در اوگاناد با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل دیدار داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha