شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ شیخ علی الخطیب طی سخنانی به مناسبت ماه محرم، مردم لبنان را به رعایت دستور العمل های بهداشتی و پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان طی سخنانی به مناسبت ماه محرم، مردم لبنان را به رعایت دستور العمل های بهداشتی و پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دعوت کرد.

مجالس عزاداری موجب بیداری انسانی امت و احیای ارزش های ایمانی می شود

وی خواستار برگزاری شایسته مجالس عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) شد و گفت: مجالس عزاداری موجب بیداری انسانی در وجدان امت در مسیر حق و احیای ارزش های ایمانی در جان مومنین و اصلاح ذات می شود و معانی حق و عزّت را در مقابله با ظلم و انحراف بر می انگیزد.

خطبای منبر حسینی، منبر ها را به مدرسه وحدت و همکاری تبدیل کنند

شیخ الخطیب از مداحان و خطبای منبر حسینی خواست، منبر های حسینی را به مدرسه وحدت و همکاری برای نیکی تبدیل کنند تا وسیله ای برای احقاق حق و نابودی باطل شود و درس اصلاح را بیان کند.

 نایب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان تصریح کرد: ما از عاشورا می آموزیم که اصلاح امت با بازگشت به کتاب خداوند که به توحید الهی و وحدت کلمه امت دعوت می کند، حاصل می شود، لذا استمرار عاشورا در جان ما و قیام علیه ظلم، فساد و گمراهی، یک ضرورت انسانی برای اصلاح جوامع و کشور ها و راهی برای رسیدن به رستگاری و تحقق عزّت، کرامت انسان و امت به شمار می رود.

دلیل حادثه انفجار بندر بیروت را نبود شیوه اصلاح می دانیم

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یکی از مواردی که از عاشورا یاد می گیریم، مسئله اصلاح است، دلیل حادثه انفجار بندر بیروت را نبود شیوه اصلاح دانست و گفت: فساد، باند بازی، هدر دادن اموال عمومی و رشوه  خواری جایگزین اصلاح شده است و آنچه موجب تشدید رنج ها شده، فشار ها و دیکته های استعماری و تهدید ها و تجاوز های اسرائیلی است، لذا از سیاستمداران می خواهیم هر چه سریعتر یک دولت نجات بخش فراگیر که بتواند اصلاحات مطلوب را صورت دهد را تشکیل دهند تا کشور را از شکست به سوی موفقیت حرکت دهد.

روحانی شیعه لبنان بیان داشت: بر اساس مکتب کربلا، رهبران جهان عربی و اسلامی را به تمسک به حق عربی در فلسطین و عدم کوتاهی در برابر سرزمین فلسطین و هر سرزمین اشغالی دعوت می کنیم.

هرگونه توافقنامه و عادی سازی روابط با اسرائیل شرعاً و قانوناً حرام است

شیخ الخطیب با اشاره به اینکه امام حسین (علیه السلام) به ما آموخت که یاری گر حق باشیم و در راه حق اگر تعدادمان کم بود، وحشت نکنیم و نترسیم، گفت: رژیم اسرائیل کانون شرارت و باطل و غاصب سرزمین بوده و هست. این رژیم نژاد پرست است و هیچگونه عادی سازی روابط با آن جایز نیست، لذا ما هرگونه توافقنامه یا عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را عملی باطل و شرعاً و قانوناً حرام می دانیم.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پایان ملت های عربی و اسلامی را به حمایت ملت فلسطین در جهاد و مبارزه در مسیر آزادی سرزمین و نجات مقدسات دعوت کرد و گفت: تمامی جهان بداند که حق با گذشت زمان از بین نمی رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha