پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ شیخ علی الخطیب گفت: عاشورا و آنچه امام حسین (ع) از خود، فرزندان، برادر و اهل بیتش تقدیم کردند، بزرگترین ایثار تاریخ بود که هیچ کس بر آن پیشی نگرفته و هیچ کس نخواهد تواند مانند آن را بیاورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان طی سخنانی گفت: عاشورا و آنچه امام حسین (ع) از خود، فرزندان، برادر و اهل بیتش تقدیم کردند، بزرگترین ایثار تاریخ بود که هیچ کس بر آن پیشی نگرفته و هیچ کس نخواهد تواند مانند آن را بیاورد.

کربلا عرصه تقابل حق و باطل بود و علی رغم تمامی تلاش ها، باطل نتوانست پیروز شود

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) حفظ دین را بر اینکه زنده بماند و خانواده اش در سلامت باشند، برگزید، اشاره کرد: کربلا به وضوح عرصه تقابل حق و باطل بود و علی رغم تمامی تلاش ها و امکاناتی که به کار گرفته شد، باطل نتوانست پیروز شود؛ چراکه حقیقت خیلی بزرگتر از آن بود که کسی بتواند آن را پنهان یا مخدوش کند، برای اینکه این حقیقت مرتبط با امام حسین (ع) بود که جایگاه و مقام ایشان در اسلام بر هیچ کس مخفی نبود.

امام حسین (ع) با قیام خود به دنبال هدایت آزادگان در تمامی زمان ها بود

نایب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان تصریح کرد: امام حسین (ع) در انقلاب خود بر قدرت مادّی تکیه نداشت، بلکه تکیه ایشان بر قدرت معنوی بود؛ زیرا به دنبال پیروزی معنوی بودند تا آثار آن محدود به زمان مشخصی نباشد و آزادگان در هر زمانی بتوانند با آن هدایت شوند.

کربلا مهمترین منبع الهام بخش برای ما در کل تاریخ به شمار می رود

وی بیان داشت: کربلا همیشه یاور هر قضیه حقی بوده که صاحبش به دنبال پیروزی آن بوده و از آن قدرت، اراده، معانی و دروس را استمداد می جسته است. انقلاب کربلا مهمترین منبع برای ما در کل تاریخ به شمار می رود و با کمک آن سعی کردیم به اهداف خود در آزادی اعتقاد حق و بیان آن و مبارزه با ظلم و تجاوز دست یابم و این مسئله در مقابله با دشمن اسرائیلی تحقق یافته است.

شیخ الخطیب در بخش دیگر سخنان خود گفت: اهالی ما که اهل همین مقاومت و آفرینندگان پیروزی هستند، در زمان اشغالگری رژیم صهیونیستی فرزندان خود را در دفاع از سرزمین خود تقدیم کردند. مقاومت آن زمان تنها وسیله برای آزادسازی سرزمین و وطن و حفظ کرامت مردم بود تا اینکه سرزمین را آزاد کرد و کارآمدی خود را به اثبات رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha