دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه‌ای اجازه پلیس سوئد برای سوزاندن قرآن کریم را در تجاوز آشکار به امت اسلامی، محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه‌ای اجازه پلیس سوئد برای سوزاندن قرآن کریم را در تجاوز آشکار به امت اسلامی و نقض آشکار آزادی دین و اعتقادات که توهین به همه مومنان در جهان به ویژه مسلمانان است، محکوم کرد.

مجلس اعلای شیعی از جهان عرب و اسلام خواست در مقابل جنگ دینی و هجمه فرهنگی با هدف اشاعه فرهنگ انحراف و انحطاط غیر اخلاقی به منظور تضعیف و حذف ارزش‌های انسانی و دینی که در پس آن غرب ملحد و کفرآمیز و صهیونیسم جهانی قرا دارند و برای از بین بردن ارزش های متمدن انسانی تلاش می کنند، موضع جدی بگیرند.

مجلس اعلای شیعیان لبنان اشاره کرد: این هجمه فرهنگی نژادپرستانه تمام مرزهای قانونی، انسانی و اخلاقی را درنوردیده است و این اهانت ایجاب می کند که کشورها، سازمان ها و انجمن های عربی و اسلامی که به حفظ ارزش های اخلاقی، انسانی و حقوقی به ویژه در جهان عرب و اسلام اهمیت می دهند، با این خطر که بشریت و هستی بشر را تهدید می کند، مقابله کنند، صدای خود را بلند کرده و اقدامات لازم را انجام دهند تا با این تجاوز به امت و مقدسات ما به ویژه قرآن کریم و حریم و قدسیت آن مقابله کرده و به صدور بیانیه های محکومیت آمیز اکتفا نکنند.

این مجلس از توده‌های امت، روشنفکران و تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی آن خواست تا این تجاوز گناه‌آلود را که توسط دولت سوئد حمایت می‌شود، محکوم کرده و به آن فشار بیاورند تا از این تجاوزات و هدف قرار دادن مقدسات ما و احساسات فرزندان امت ما که در بیش تر کشور های اروپایی تکرار می شود، جلوگیری کند.

مجلس اعلای اسلامی از همه مقامات معنوی از جمله واتیکان و کلیسای شرقی خواست که در قبال این تجاوز موضعی داشته باشند که به اسلام و بزرگان آن محدود نمی شود و در یک سری حملات سیستماتیک که همگان را به ویژه مقدسات مسیحی و دینی، تحت تأثیر قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha