پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شبکه دجله عراق

حوزه/ اقدام شبکه ماهواره ای "دجله" عراق در پخش صحنه هایی از رقص و آواز در شب و روز عاشورا، خشم و عصبانیت محافل سیاسی و مردمی عراق را برانگیخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اقدام شبکه ماهواره ای "دجله" عراق در پخش صحنه هایی از رقص و آواز در شب و روز عاشورا، خشم و عصبانیت محافل سیاسی و مردمی عراق را برانگیخت.

سازمان رسانه و ارتباطات عراق در خصوص اقدامات خود علیه شبکه "دجله" گفت: وظیفه این سازمان حمایت از جامعه در برابر هر آنچه وحدت و انسجام آن را بر هم می زند و جلوگیری از هر گونه سخنرانی یا رفتاری که تعرض به اعتقاد و احساسات قشر خاصی باشد، است.

تعدادی از استان های عراق اقدام به بستن دفتر های این شبکه کردند.

"لؤی الیاسری" استاندار نجف اشرف در بیانیه ای گفت: در روز دهم محرم و روز شهادت امام حسین (علیه السلام) برنامه ای پخش شد که احساسات دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) که در ایام عزا و مصیبت خاندان پیامبر اکرم (ص) به سر می بردند را جریحه دار کرد.

وی افزود: ما به عنوان استانداری نجف اشرف این اقدام شبکه ماهواره ای "دجله" در شب عاشورا و به سخره گرفتن احساسات میلیون ها مسلمان در سالروز شهادت نوه حضرت رسول اکرم (ص) امام حسین (ع) که اقدام به پخش صحنه های رقص و آواز کرده را محکوم می کنیم و دفتر این شبکه در نجف اشرف را به مدت یک ماه تعطیل می کنیم و اگر این اقدام تکرار شود، زمان تعطیلی تمدید می شود.

همچنین علی دوای استاندار شهر میسان پخش شبکه دجله را در این شهر متوقف کرد و گفت: روز عاشورا در نزد  تمامی ادیان و مذاهب و طایفه ها و قومیت ها مورد احترام است و این مناسبت یکی از شعائر دینی است که برای یاری بشریت و گسترش محبت و صلح و مخالفت با ظلم و فساد و برای نشر ارزش های و مبانی حق آمده است.

وی افزود: شبکه ماهواره ای دجله اقدام به پخش برنامه رقص و آواز در صبح عاشورا کرده است، بدون اینکه کمترین احترامی برای احساسات عزاداران حسینی باشد، لذا بر اساس مسئولیت پذیری، شبکه دجله متوقف می شود و مسئولین ذیربط باید فوراً آن را اجرایی کنند.

همچنین نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلای معلی، پخش شبکه دجله در استان کربلا را به مدت یک ماه متوقف کرد و گفت: اگر این شبکه از اقدام خود در روز عاشورا عذرخواهی نکند، توقف پخش آن تمدید می شود.

فعالان کمپینی را در خصوص بستن شبکه ماهواره ای دجله تشکیل دادند و این کمپین در شبکه های اجتماعی خواستار تحریم شبکه دجله شدند.

این کمپین اعلام کرد که در مقابل شبکه دجله در بغداد تجمع اعتراض آمیز برپا می کند.

همچنین علی العمیری عکاس و کارگردان عراقی از این شبکه استعفا داد.

بعد از موج محکومیت ها، شبکه دجله با ارائه توضحی از تمامی شیعیان عراق عذر خواهی کرد و پخش این شبکه را به صورت موقت متوقف نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha