جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عاشورا

حوزه/ کریم الخیکانی گفت: هتک حرمت عاشورای حسینی از طریق پخش رقص و آواز، تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر اظهارات برخی از سیاستمداران درباره حشد الشعبی و تغییر کانون توجهات افکار عمومی بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریم الخیکانی تحلیلگر سیاسی عراق گفت: هتک حرمت تقدس روز عاشورای حسینی از طریق پخش رقص و آواز از یکی از شبکه های ماهواره ای، تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر اظهارات برخی از سیاستمداران و تغییر کانون توجهات افکار عمومی به سوی آن بی احترامی بود.

وی افزود: برخی بر طبل طایفه گری می کوبند و بعد از دستیابی به حمایت آمریکا و کشور های حاشیه خلیج فارس، برای فتنه انگیزی در خیابان و کنترل حکومت تلاش می کنند.

تحلیلگر سیاسی ادامه داد: در روز های اخیر اظهارات و اتهاماتی علیه شیعه مبنی بر داشتن سلاح خارج از کنترل، در محافل عراقی سر و صدا کرد و همزمان احزاب حامی این اتهامات، اقدام به هتک حرمت عاشورا کردند تا افکار عمومی به جای پرداختن به اظهارات رئیس پارلمان عراق در یکی از دیدار ها، به این هتک حرمت متمرکز شود.

 الخیکانی در پایان بیان داشت: این احزاب در تغییر کانون توجهات افکار عمومی به سمت برنامه یکی از شبکه های رقص و آواز در شب عاشورا، موفق عمل کردند و این مسئله باعث شد ملت عراق خشمگین شوند و اتهامات یکی از شخصیت ها به شیعه مبنی بر داشتن سلاح خارج از کنترل را فراموش کنند.

شیخ خالد الملا رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق در واکنش به اظهارات محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق مبنی بر اینکه سلاح های خارج از کنترل در دست گروه های شیعه است، گفت: عامر احمد صالح مسئول توپخانه فرماندهی عملیات دیالی وابسته به حشد الشعبی با کدام سلاح خارج از کنترل به شهادت رسید؟

وی افزود: مخاطب سؤال کسانی هستند که مسئول حفظ خون عراقی ها می باشند.

فعالان عراقی نیز از اظهارات رئیس پارلمان عراق انتقاد کرده و گفتند: سلاح شیعیان مناطق اهل سنت را آزاد کرد و از آبروی آنان در برابر داعش محافظت نمود. اگر شیعه علیه سنی بزند، فرقه گرا محسوب می شود، امّا اگر سنّی علیه شیعه حرفی بزند، کسی چیزی نمی گوید و اگر شیعه علیه شیعه حرفی بزند، ملّی گرا تلقی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha