جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اسرائیل

حوزه/ وزیر همکاری منطقه ای رژیم صهیونیستی با بیان اینکه کشور های بیشتری آماده عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، افزود: پاکستان در میان این کشور ها نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "افیر اکویناس" وزیر همکاری منطقه ای رژیم صهیونیستی با بیان اینکه کشور های بیشتری آماده عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، افزود: پاکستان در میان این کشور ها نیست.

وی اشاره کرد: پاکستان از جمله کشور های اسلامی که اسرائیل به دنبال عادی سازی روابط با آن است، نیست.

وزیر همکاری منطقه ای رژیم اسرائیل با اشاره به اینکه دو کشور دیگر آماده عادی سازی روابط با اسرائیل قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ هستند، هیچ اسمی از آن کشور ها به میان نیاورد، امّا گفت: این کشور در حاشیه خلیج فارس است، امّا عربستان سعودی این کار را نخواهد کرد.

وی ادامه داد: کشور دوم، یک کشور مسلمان است که کوچک نیست، امّا آن کشور پاکستان نیست.

شایان ذکر است که شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان پیشتر  اعلام کرد که تا درگیری اسرائیل و فلسطین حل و فصل نشود، پاکستان نمی تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

در همین راستا اندونزی که از نظر جمیعت، بزرگترین کشور اسلامی جهان است، اعلام کرد تا زمانی که دولت فلسطین برپا نشود، هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت. همچنین مالزی نیز سیاست مشابهی را در پیش گرفته است.

همچنین یکی از مسئولین وزارت امور خارجه بنگلادش گفت که این کشور به برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل توجهی ندارد.

از طرف دیگر عمان از اقدامات دیپلماتیکی که با میانجیگری ایالات متحده آمریکا انجام گرفته استقبال کرد، امّا در خصوص تقویت روابط با اسرائیل چیزی نگفت.

طی ماه های گذشته با امارات، بحرین، سودان و مراکش با میانجیگری آمریکا اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha