پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
"ناصر بوریطه" وزیر امور خارجه مراکش

حوزه/ "ناصر بوریطه" با بیان اینکه تمامی زمینه ها برای همکاری با اسرائیل فراهم است، افزود: امیدواریم که در زمان بسیار نزدیک، سفر های متقابل مقامات عالی رتبه را داشته باشیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "ناصر بوریطه" وزیر امور خارجه مراکش با بیان اینکه تمامی زمینه ها برای همکاری با اسرائیل فراهم است، افزود: در این خصوص اراده سیاسی وجود دارد و امیدواریم که در زمان بسیار نزدیک، سفر های متقابل مقامات عالی رتبه را داشته باشیم.

وی در گفتگو با شبکه "کمیته امور عمومی آمریکایی اسرائیلی"(ایباک)، تأکید کرد: ما در تعهدات خود صادق هستیم و این تصمیم (عادی سازی روابط با اسرائیل) را با اعتقاد کامل گرفتیم و تا بیشترین حد ممکن همکاری دو جانبه را توسعه می دهیم.

وزیر امور خارجه مراکش ادامه داد: توافقنامه سه جانبه میان مراکش، اسرائیل و ایالات متحده آمریکا، سندی است که قانوناً الزام آور بوده و آمریکا در آن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت می شناسد و مراکش متعهد به توسعه روابط با اسرائیل و اسرائیل متعهد به همکاری با مراکش است.

وی مدعی شد: ما برای مقابله با تهدید های ایران در ارتباط با فعالیت های هسته ای، نیازمند هماهنگی با هم پیمانان هستیم و ایران برای بر هم زدن استقرار شمال و غرب آفریقا تلاش می کند.

شایان ذکر است که از ۱۰ دسامبر گذشته رژیم صهیونیستی و مراکش روابط دیپلماتیک خود را که از سال ۲۰۰۰ متوقف شده بود، از سر گرفتند.

در ۲۲ همان ماه، طی سفر یک هیئت اسرائیلی- آمریکایی به رباط پایتخت مراکش، سعد الدین العثمانی نخست وزیر مراکش از امضای توافقنامه مشترک در خصوص روابط کشورش با رژیم اسرائیل خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha