سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست اتحادیه عرب

حوزه/ گروه های فلسطینی مخالفت اتحادیه عرب با طرح فلسطینی محکومیت توافقنامه سه گانه آمریکا، اسرائیل و امارات را محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، گروه های فلسطینی مخالفت اتحادیه عرب با طرح فلسطینی محکومیت توافقنامه سه گانه آمریکا، اسرائیل و امارات را محکوم کردند.

حسین الشیخ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در واکنش به این اقدام گفت: امروز اتحادیه عرب به درد زایمان دچار شد، امّا چیزی متولد نشد. این اتحادیه تمامی منطقه را به جز اسرائیل محکوم کرد.

وی افزود: همه آنها سقوط کردند، امّا فلسطین مثل گذشته آقا و سرور خود باقی خواهد ماند و از تاریخ خود حمایت می کند.

همچنین حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس گفت: متأسفانه اتحادیه عرب  با طرح محکومیت توافقنامه عادی سازی روابط امارات و رژیم اسرائیل مخالفت کرد. عدم توانایی اتحادیه عرب در تصویب این طرح، رژیم اشغالگر و آمریکا را به استمرار اجرای طرح های حذف مسلئه فلسطین تشویق می کند.

وی افزود: اتحادیه عرب باید بیانگر مخالفت امت عربی با عادی سازی روابط با اسرائیل باشد.

ولید العوض عضو دفتر سیاسی حزب مردمی فلسطین هم گفت: اتحادیه عرب به بهانه حق حاکمیت ملّی کشور ها و ساختن دشمن های وهمی و ساختگی در منطقه غیر از اسرائیل، به توجیه عادی سازی روابط با اسرائیل روی آورد.

جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز موضع گیری اتحادیه عرب را گرایش وقیحانه به دولت امارات و تشویق این کشور و کشور های دیگر به عادی سازی روابط و به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل دانست و گفت: این اقدام تأکیدی بیشتر بر پوچی و سقوط اتحایه عرب و تبدیل شدن آن به ابزاری در دست کشور های دست نشانده و خائن و حمایت از سیاست های آن علیه منافع ملت های امت عربی و مسائل عادلانه  آن به ویژه مسئله فلسطین است.

این جبهه رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین و تمامی گروه های فلسطین را به تلاش برای مقابله با موضع اتحادیه عرب و لغو توافقنامه هایی که با دشمن صهیونیستی به امضا رسیده دعوت کرد و از آنان خواست به تمامی حقوق تاریخی فلسطین پایبند بوده و به جای تکیه بر رژیم های عربی و اتحادیه عرب، با ملت های عربی و قدرت های ملّی آن رابطه برقرار کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha