چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ولید العوض عضو دفتر سیاسی حزب مردمی فلسطین

حوزه/ ولید العوض گفت: روند عادی سازی روابط با اسرائیل که برخی کشور های عربی در پیش گرفتند، با هدف کمک به بنیامین نتانیاهو و یاری رساندن به دونالد ترامپ در انتخابات آینده انجام می گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ولید العوض عضو دفتر سیاسی حزب مردمی فلسطین گفت: روند عادی سازی روابط با اسرائیل که برخی کشور های عربی در پیش گرفتند، با هدف کمک به بنیامین نتانیاهو رئیس دولت اشغالگر در بحران های پی در پی و یاری رساندن به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات آینده انجام می گیرد.

وی در گفتگو با پایگاه خبری العهد گفت: نتانیاهو و ترامپ برای سوار شدن بر پشت حکام برخی از رژیم های عربی که به دنبال بقای در حکومت هستند، در یک مسیر حرکت می کنند.

العوض افزود: هر چقدر بحرین و امثال آن توجیهات مختلفی بیاورند، باز هم این اقدام آنها ضربه ای نیرنگ آمیز و خنجری به پهلوی ملت فلسطین و ملت های عربی است. موضع گیری بحرین اقدامی ناگهانی و شگفت انگیز نیست؛ چرا که بسیاری از کشور های مرتجع عربی از مدت ها پیش در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل قرار دارند.

عضو دفتر سیاسی حزب مردمی فلسطین با بیان اینکه آنچه در نشست وزیران امور خارجه کشور های عربی اتفاق افتاد، چراغ سبزی برای تمامی کسانی بود که تمایل به عادی سازی روابط ننگین هستند، تأکید کرد: اراده ملّت فلسطین تمامی توطئه هایی که دولت های مرتجع عربی در اجرای آن با آمریکا و اسرائیل مشارکت می کنند را سرنگون کرده و ناکام خواهند گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه تمامی جهان بدانند که صلح مورد انتظار، صلحی است که حقوق مشروع ملت فلسطین را تحقق بخشد، گفت: تمامی کسانی که به دنبال عادی سازی روابط یا پیوستن به آغوش نتانیاهو و آمریکا هستند، بدانند که هرگز نخواهند توانست صلح را بدون اراده ملّت آزاده فلسطین برقرار کنند.

عضو ارشد حزب مردمی فلسطین از استقبال مصر از توافقنامه عادی سازی روابط ابراز تعجب کرد و افزود: بعد از راه اندازی لوله های نفت ایلات- عسقلان، به حساب کانال سوئز، مصر بیشترین ضرر اقتصادی را متحمل می شود.

وی در پایان بیان داشت: علی رغم عادی سازی روابط رسمی با اسرائیل، عادی سازی روابط مردمی و فرهنگی هرگز انجام نخواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha